2 Ekim 2009 Cuma

Kışlık Hazırlıklarımdan : Dolmalık Biber,Kızartma Konservesi & Etli Kırmızı Biber Turşusu


Photobucket
Dolmalık biberleri yıkadım ve fırına verdim..5-10 dk kaldıktan sonra fırından çıkardım ve soğuyunca buzdolabı poşetine yerleştirip difrize attım..

Photobucket

1 kg bostan patlıcan
1.5 kg domates
500 gr.köy biberi
Tuz
Sıvıyağ
2 diş Sarımsak
Patlıcanları ve biberleri kızartım.Rendelenmiş domatesleri ve sarmısak rendesini üzerine ilave edip 5 dk kızarmış patlıcan ve biberlerle pişirdim.Daha sonra kavanozlara yerleştirdim.Daha önceden kavanoz kapaklarınıda havasının alınması için 10 dk kaynattım.Ve kapakları kuruladım.Kavanozları sıkıca kapattım.Ardından ters çevirip üzerini 3 cm geçecek kadar su koyup 15 dk kavanozları kaynattım.(kavanozlarım küçüktü.daha büyük kavanozlar için 30 ila 45 dk kaynatınız)
Daha sonra aynı şekilde ters bir şekilde kapakların fazla suyunu akıtıp düz bir zeminde 1 gece soğumaya bıraktım..
Photobucket
1 kg.kırmızı etli biberi kaynamış suda 30 dk haşladım.Ve biberlerin kabuklarını soydum.Kavanoza biberlerin çekirdeklerini ve saplarını ayırarak ve biberleri 4 e bölerek yerleştirdim.Üzerine 3 diş sarmısam 1 avuç nohut 1/2 çay bardağı limon suyu ve sirke,biraz sıvıyağ,2 adet kesme şeker,1 yemek kaşığı tuz ve üzerini gececek kadar su ilave ederek kapağını sıkıca kapattım ve iyice karışımı çalkaladım..15 gün sonra yoğurtlayarak yada sade bir şekilde servise sunabilirsiniz..

2 yorum:

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım maşallah...
Rabbim ağız tadıyla yemek nasip etsin....

Zehra Gürgen dedi ki...

Meloş'cum ellerine sağlık :)
kışa hazırlanmışsın maaşallah!!
Darısı başıma!

sebgiler canım :)