13 Şubat 2008 Çarşamba

Patatesli Çörek

1 paket kuru mayayı 2 bardak ılık su ile erittim,1 tatlı kaşığı tuz ve 1 yemek kaşığı şeker koydum.Arzu edilirse su yerine yarı su yarı süt de koyulabilir...

2 adet yumurta ve Alabildiği kadar un koydum.Ele yapışmayacak kıvamda hamur elde etmek için...En son Hamuru yoğurduktan sonra 1 yemek kaşığı mahlep ve 1 tatlı kaşığı hint safranı koydum...Bu baharatları arayanlara Carrefourlarda açık olarak satılıyor bilginize :)...
En son koydum baharatları safran dalga dalga hamura renk versin diye her yerine yayılmıyor o zaman hamurun...MAHLEPLE SAFRAN ÇOK HOŞ BİR İKİLİ OLDU :)Yumurtanında bir tanesinin sarısını ayrdım Hamurun üzerine kullanmak için..


4 adet haşlanmış patatese pulbiber,nane,tuz ve biraz sıvı yağ koydum ve püre haline getirdim



Buarada hamurumda mayalandııı

Hamuru iki eşit parçaya böldüm sıvı yağla beraber tezgahta elimle açtım ve içine patates harcımdan koydum

Ve hamuru rulo halinde sardım


Aynı şekilde kalan ikinci hamuruda aynı işlemi yaptım

Rulo şekilindeki hamurumu İri iri dilimledim

Tepsiye dizip Üzerlerine yumurta sarısı sürdüm
Üzerlerine bıçakla şekiller verdim

180 derece önceden ısıtılmış fırında pişirdim

Afiyet Olsun

Hiç yorum yok: