31 Ağustos 2009 Pazartesi

Taze İncir Tatlısı

Photobucket

Kayınvalidemlerin incir ağacı bu sene maşallah çok güzel meyva verdi..Tüm mahalle gelip topladı..

O gün mahallenin camii hocası toplamıştı incirledi.Ardından Kayınbiraderim bizim için çıktı ağaca 2 dev poşet birini anneciğime birini bana topladı sağolsun oruçlu oruçlu..

Ama incirler çok fazla idi..8 kg kadar vardı..1 poşeti annemindi.Bana kalan poşetteki incirlerde çok fazla idi..

Bende incirleri ye ye bitiremeyeceğimizi anlayıp ziyan etmek istemedim..

Photobucket

Hemen 3 e böldüm incirlerimi..

1.si yemek için.. (Bereketli hala bitmedi)

2.si tatlı yapmak için

3.sü difrizime pasta yada tatlılarda kullanmak üzere atmak için

Maalesef reçel yapamazdım çok olgun oldukları için.. Reçellik İncir değildiler..

Neyse arkadaşlar pastalık için incirleri minik doğrayıp üzerine biraz şeker katıp pişirdim ve difrize attım..


Ve Fırında taze incir tatlısı yaptım..

İncirleri fırın tepsisine dizdim.Üzerine 1.5 su bardağı toz şeker 1/2 su bardağı su gezdirdim.Üstünü tepsinin yağlı kağıtla kapattım ve 200 derece fırında 40 dk pişirdim.Daha sonra servis tabağına aldım ve antep fıstığı ile süsledim..Hem hafif hemde lezzetli bir tatlı oldu..Hemde incirlerim ziyan olmamış oldu..

Afiyet Olsun..

Hiç yorum yok: