25 Haziran 2009 Perşembe

Kandil Simidi Ve Susamlı Lokmalar ( Bu Tarifim Lezzet Garantilidir)




Eveeet..Bugün Kandil..Herkesin Tüm İslam Aleminin Kandili Mubarek Olsun diyerek Günün önemmiyetine uygun bir tarif paylaşmak istiyorum sizlerle..Bu Tarif herkes tarafından çok beğenilir.Annemden öğrendiğim fakat zaman içinde eklemeler ve değişikler yaptığım çocukluğumun tarifi..Buna Benzer tarifler olsada ben bu tarifimi tek geçiyorum.İçinde yoğurt bulunması nedeniyle içi yumuşacık oluyor..Yoğurtsuz tarifleri kullanmıyorum çünkü sert oluyor..
Tarif'ten iki model çıkardım.Biri Minik lokmalar şeklinde,diğeri klasik kandil simidi şeklinde..

Erkenden yaptım misafirlerim için,Ve Sizler İçin..Neden mi? Akşam için tarif düşünenlere alternatif olsun istedim..Ve hemen yayınlıyorum...Umarım Beğenirsiniz..

Tarife uyulduğu zaman sonuç harika olacaktır..Lezzeti pastanedekiler gibimi derseniz?
Cevabım; Dahada ötesi bir Lezzet..

İşin bana göre püf noktası yağından,yoğurdundan,mahlebinden geçiyor..Yoğurt kullanılması,mahlep'in aroması ve tereyağı ile zeytinyağını kullanmam tarife lezzet katıyor..

İşte Tarif;

Malzemeler;

150 gr.Tereyağı (Bu lezzet için tereyağı tercihimdir,Oda Sıcaklığında)
1 çay bardağı Zeytinyağı (Sızma veya Riviera)
1 yemek kaşığı Toz şeker
1.5 tatlı kaşığı Tuz
1 çay bardağı yoğurt
1.5 yemek kaşığı Mahlep (Mutlaka kullanın kokusu ve lezzeti şahane oluyor)
1 paket Kabartma tozu
1 Yumurta (Sarısını hamura kullanıyoruz.Akını üzerine bulamak için ayırıyoruz)
4 yemek kaşığı üzüm sirkesi
Alabildiği kadar un


Üzeri İçin;

Ayırdığımız Yumurta Akı
150 gr.Susam

Hazırlanışı;

Tüm malzemeler karıştırılarak yoğurulur.(Yumursa sarısı hamurun içine,beyazı ayrı bir kaba ayrılır)

Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alınır.El içinde yuvarlanır.Küçük Susamlı lokmalar içine işaret parmağıyla delinerek açılır ve önce yumurta akına daha sonra susama bulanarak yağlanmış yada yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine yerleştirilir.

Kandil simidi şeklinde olanlar ise;Yine hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alınır.El içinde önce yuvarlanır daha sonra,el ayası içinde uzun rulo yapılır ve her iki ucuda birleştirilir.İlk önce yumurta akına daha sonra susama arkalı önlü iyice bulanır ve fırın tepsisine dizilir.

Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 25 dk. pişirilir.Afiyet Olsun..

1 yorum:

Unknown dedi ki...

senin de kandilin kutlu olsun.ellerine saglık.