7 Aralık 2009 Pazartesi

Tarhanalı Çörek


Malzemeler;

1 çay bardağı ev tarhanası
1 paket yuva yaş maya (42 gr)
2 bardak su
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı tozşeker
1 yemek kaşığı sıvıyağ
Alabildiği Kadar Un (Kulak memesi kıvamından daha yumuşak bir hamur olacak)

Hazırlanışı;

Tarhana 2 bardak ılık su ile 2-3 saat öncesinden ıslatılır.Daha sonra içerisine maya ilave edilirek eritilir.Şeker,tuz ve yağ ilave edildikten sonra,
unumuz ilave edilir.Hamurumuzun un miktarı yavaş yavaş arttırılarak konulur.Çok sert bir hamur olmayacak şekilde yoğurulur,ve hamurumuz
mayalanmaya bırakılır.
2 saat sonra hamurumuz yağlanmış fırın tepsine yerleştirilir.180-200 derece fırında üzeri kızarana kadar pişirilir.Afiyet Olsun.

10 yorum:

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Merhaba canım.
Öncellikle Tarhanalı çörek çok değişik bir tarif olmuş. Mutlaka deneyeceğim. Eminim çok güzel kokuyordur. Ellerine sağlık.
Kurs içinde canım devam edecek. Bir dahakine katılmayı sakın unutma

sevgilerimle

mutfaktakizaman dedi ki...

hmm cok degisik merak ettim tarhanali tarhanali ellerine saglik canim...

biyasimadahagirdim dedi ki...

ilginç bir tarifmiş teşekkürler:) her yörenin tarhanası değişiktir gerçi ama bizimkiyle nasıl olacak çok merak ettim, mutlaka deneyeceğim;)

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
hiç duymamıştım. Çok ilginç geldi. Ellerine sağlık. Görüntüsü çok güzel.
Sevgiyle kal.

Zehra Gürgen dedi ki...

Aa çok değişik bir çörek. Tarhanalı çöreği bilmiyordum.Nasıl oldu tadı?

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

canım tadı çok güzeldir.tarhana çorbasına çok yakışır zehracım.genellikle kayınvalidem yapar

ve çorumlular sinoplular :)

KEYFESEYRAN dedi ki...

çok değişik bir tarif ellerine sağlık canım tadını merak ettim blogumun öbürünü izlersen sevinirim sevgiler

Adsız dedi ki...

yuva maya tşkr dincel özay dino

Adsız dedi ki...

daha fazlası yuva maya com tr de tıklayın dincel özay

İNCİ dedi ki...

Farklı bir tat olmuş cnm eline sağlık eminim çok lezzetlidir:)