15 Aralık 2009 Salı

Yufkam Su Böreği Yufkasından Peynirli Su Böreği

Evet Yayınlama vakti geldii..Nefis Bir Su Böreğine Ne Dersiniz..Hem Çok Kolay hemde çok Lezzetli..Evdekilerin canı su böreği çekince kendimi mutfakta buldum.Allahtan evde Yu-ka Su Böreği Yufkası vardı.Hemen İşe Koyuldum..Sonuç Harika..(Misafirlerinizi ben yaptım diyerek kendinizle övünebilirsiniz :) )
Malzemeler;
850 gr.Yufkam Su Böreği Yufkası

İç Harcı İçin;

400 gr.Lor peyniri (Ben Teksüt'ün lor peynirini kullandım.Yağı ve tuzu yerindeydi)

1 demet maydanoz

Yufka aralarını yağlamak için;

Yonca Ayçiçek Yağı Veya Eritilmiş Tereyağıda kullanabilirsiniz.

Haşlama için;

3 litre su
2 tatlı kaşığı tuz
1/2 çay bardağı sıvıyağ

Soğutmak için ;

3 litre su (Ara Ara değiştirilerek su daha azda konabilir.Ama mutlaka su ısınıp bulandıkça değiştirilmeli)

Hazırlanışı;

-Tepsi yağlanır-40-48 cm çapında tepsi olucak.(Ben teflon tepsi kullandım)
-Tuzlu su ve yağ kaynatılır, Hazır su börek yufkaları haşlanır.Yıtrtılırsa üzülmeyin sorun olmaz yerleştirirken.pişince anlaşılmıyor:) )Önce sıcak suda 10 saniye kadar haşlanır sonra soğuk suya batırılır, sonrasında süzgeç üstünde suyu süzdürülür.
-Su Börek Yufkalarının yarısı araları hafif zeytinyağı yada tereyağı ile yağlanarak kat kat tepsiye yerleştirilir..Peynirli maydanozlu iç harç serilir.Kalan yufkalar yağlanarak kat kat aynı şekilde yerleştirilir.yerleştirilir . En üste düzgün açılmış ve sudan geçirilmiş yufka yayılır.Daha sonra 180 -200 derece fırında üzeri kızarana dek pişirilir.

-Arzu ederseniz tepside ocak üstünde dikkatlice çevirerekde eşit şekilde böreği pişirebilirsiniz.Ama ben fırında pişirdim..
Afiyet Olsun..

3 yorum:

Özlem E. dedi ki...

harika görünüyor ellerinize sağlık.Farklı sunumlarla bizleri büyük dertten kurtarıyor fikir veriyorsunuz teşekkürler

Ayşe dedi ki...

Yapılışı zahmetli ama tadı için değer...

Adsız dedi ki...

su böreği yapmayı düşünüyordum,çok teşekkürler tarifin için.umarım seninki kdr güzel olur.