5 Nisan 2009 Pazar

Fırında Hamsi Buğulama



1.5 kg hamsi kılçıklarını çıkarılarak ayıklanır.Ve bolca su ile defalarca yıkanır.(Hamsi yemeğimiz kılçıksız olunca daha rahat yeniyor ve daha lezzetli oluyor.Biraz zaman alsada yemek keyfi güzel oluyor)
Yıkanmış ayıklanmış hamsilerimizi bir tepsiye döküyoruz ve üzerine 1/2 çay bardağı sıvı yağ,Tuz ile harmanlıyoruz.Daha sonra aralarına piyazlık şekilde 1 büyük baş soğanı doğruyoruz.Üzerine 1 adet limonun suyunu gezdiriyoruz.Arzu edilen bölgelere pulbiber serpiyor ve 180-200 derece fırında 30-40 dk pişiriyoruz..
Afiyet Olsun..

6 yorum:

Zehra Gürgen dedi ki...

Hamsi kuşuda çok severim ben..yapıştır yapıştır kızart :))
balık gibisi yok,
ellerine sağlık canım.
sevgiler

Adsız dedi ki...

ÇOK SEVERİM BALIK ÖZELLİKLEDE HAMSİ ELLERİNE SĞLIK HARİKA GÖRÜNÜYOR CANIM..SEVGİLERİMLE...

lezzet sefasi dedi ki...

ayyy nhe cok isterdim simdi hamsi yemeyi :(

afiyet olsun yiyenlere elelrien saglik yapanalra

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

teşekkürler arkadaşlar.Valla öle lezizdiki bide kılçıklarını ayırınca yemek gibi yendi..2 kişi tepsiyi silip süpürdük resmen..Çok hafif ve lezzetliydi..
zehracım hamsi kuşu hiç yapmadım zamanı geçti ama yine bulursam hamsi bu sefer yaparım.
lezzet sefası canım bulunmuyormu hamsi..zamanı geçti bide bulunduğun yere bağlı.Üzülme ben burdan kokulu kokulu yolluyorum sizlere :)

miss gibi inşallah etkinliğine katılıcam cnm

sihirlirloklava dedi ki...

eline sağlık canım..hamsiyi çok severim zaten..ben de hiç üşenmem kılçığını çıkarırım..zaten içini temizlerken o da çabucak çıkıyor...sevgiler canım...

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

teşekkürler canım.aynen öyle.hem oyalanıyor insan ayıklarken.zaten başlarını eşim ayıklamıştı.yıkamıştı bende kılçıklarını ayıkladım.Eşim dedi uğraşma öylede yeriz.yok dedim ben asıl yerken uğraşmak istemiyorum.bu sayede hemencik tükendi..zamanıda geçti artık hamsinin.son demleri :) sevgiler cnm