7 Nisan 2009 Salı

" Baps Bread " Geleneksel İskoç Ekmeği





Ekmeklerimin bir adı yoktu..Yayınlamayı beklerken acaba adı ne olsa diye düşünürken,İsmini omu bumu olsun diye kararsızken...Taa ki tesadüf üzeri zeytinağacı blogunu gezene kadar...
Zeytinağacı blog sahibi Aslı hanımın ekmeklerini görünce kendi kafama göre yaptığım ölçülerinin hemen hemen aynı ve malzemelerin ise eksiksiz aynı oldugunu görünce tamam işte ekmeklerimin adı bu dedim..Tek fark benim ekmeklerimde oyuklar yoktu :)
İşte Benzeri Tarif Malzemelerim;
1/2 paket kuru maya (1 tatlı kaşığı kadar)
1 çay kaşığı şeker
1.5 su bardağı ılık su
1.5 su bardağı ılık süt
400 gr.un (4 su bardağı kadar)
1 tatlı kaşığı tuz
1 yemek kaşığı sızma zeytinyağı
Yapım aşamaları tarifi için buyrun..
Afiyet Olsun..
Not: Ben teflon tepside pişirdim.Ne yağladım ne yağlı kağıt kullandım.Yapışmadı.Fakat tezgahın üzerinden alıp tepsiye koyana kadar evrim geçirdi ekmeklerim:))Bundan sonra unu tepsiye serpip,tepside mayalandırıp fırına vereceğim..Bu sayede şekilleri bozulmayacak :) Aklınızda bulunsun..

5 yorum:

Zehra Gürgen dedi ki...

Ellerine sağlık..Bazen bakıyorum yabancı mutfakların geleneksek yemekleri ekmekleri ile bizim geleneksel yemeklerimiz hemen hemen aynı..Adı farklı..Sanırım halkların kardeşliği bu olsa gerek?

sevgiler

Unknown dedi ki...

ellerine saglıkk

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

Özgecim teşekkürler...

Zehracım çok haklısın..Böyle olsa gerek..Teşekkürler

Aslı Altan Altundal dedi ki...

Merhaba Meloş,

Tebrik ediyorum gerçekten çok uygun , sayende teflonda pişirilebileceğini de öğrendim. Daha pratik ,bu şekilde deneyebilirim. Paylaşmak gerçekten güzel... Sevgilerimle.

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

evet aslıcım..paylaşmak kadar güzel bir şey yok.heleki bu blog alemi çok güzel ve sıcak..

Teşekkürler Aslıcım..Bana çok yardımcı oldun :)

Sevgilerimle