8 Nisan 2009 Çarşamba

Peynirli Su Böreği








Photobucket
Hamur Malzemeleri;

5 yumurta
2 yemek kaşığı yoğurt
1 tatlı kaşığı tuz
Alabildiği kadar un

İç Harcı İçin;

400 gr.Lor peyniri (Ben Teksüt'ün lor peynirini kullandım.Yeğı ve tuzu yerindeydi)
1 demet maydanoz

Yufka aralarını yağlamak için;

Zeytinyağı veya eritilmiş tereyağı

Haşlama için;

3 litre su
2 tatlı kaşığı tuz
1/2 çay bardağı sıvıyağ

Soğutmak için ;

3 litre su (Ara Ara değiştirilerek su daha azda konabilir.Ama mutlaka su ısınıp bulandıkça değiştirilmeli)

Hazırlanışı;

Hamur Malzemeleri Yoğurulur.Ve ne çok sert ne yumuşak bir hamur elde edilir.Hamur 10 eşit parçaya bezeler halinde bölünür.
Tepsi yağlanır-40-48 cm çapında tepsi olucak.(Ben teflon tepsi kullandım)
Hamur bezeleri ince bir şekilde açılır.İlk kat açılan beze haşlanmaz.İlk kat haşlanmadan tepsiye dizilir.
Tuzlu su ve yağ kaynatılır, kesilen hamurlar (Hamuru kolay haşlamak için 2 ye bölebilirsiniz.Sorun olmaz yerleştirirken.pişince anlaşılmıyor:) )önce sıcak suda 10 saniye kadar haşlanır sonra soğuk suya batırılır, sonrasında süzgeç üstünde suyu süzdürülür.
Hamurların yarısı araları hafif zeytinyağı yada tereyağı ile yağlanarak kat kat tepsiye yerleştirilir..Peynirli maydanozlu iç harç serilir.Kalan yufkalar yağlanarak kat kat aynı şekilde yerleştirilir.yerleştirilir . En üste düzgün açılmış ve sudan geçirilmiş yufka yayılır.Daha sonra 180 -200 derece fırında üzeri kızarana dek pişirilir.

Arzu ederseniz tepside ocak üstünde dikkatlice çevirerekde eşit şekilde böreği pişirebilirsiniz.Ama ben fırında pişirdim..


13 yorum:

Zehra Gürgen dedi ki...

hımm enfes görünüyor.
Su böreğine bayılırım ama hiç denemedim,sanırım denersemde facia olur.Hayatta böyle ince açamam.
Ya ne olur ince açmanın püf noktası vb varsa onuda yazın :)
Ellerine sağlık canım,
sevgiler

İNCİ dedi ki...

Off nefis gözüküyor iştahım kabardı sabah sabah.Eline sağlık canımmm:)))))

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

şimdi açamayanlar için bir püf noktası var.hamuru biraz merdaneyle açıp,dinlendirin.isterseniz hafif üzerine yağ sürün.bir masa yada çarşaf üzerinde elle çeke çeke açın.hatta öyle açılırki odayı bile kaplar hamur :)

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

incim teşekkürler cnm benim..

Unknown dedi ki...

Çok güzel olmuş ellerine sağlık. Enfes, görünüm harika.

TAZE NANE dedi ki...

Ne kadar güzel görünüyor.
Çok beğendim.
Ellerine sağlık...
Sevgiler.

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

çok teşekkür ederim..Sizlerde sağolun..Sevgiler

Unknown dedi ki...

Canım misafirim olmuşsun hoşgeldin sefalar getirdin ayağına sağlık

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

Ne demek..Büyük bir zevkle :)

sevil dedi ki...

hımmm nefis olmuş ellerine saglık canım...

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

börekte börek yani...nefis görünüyor nefis:)
ellerine kollarına sağlık

sevgiler

Anneminikramlari dedi ki...

Amanin o ne :),neler dokturmussun yine massallah ,bende yaptim gecenlerde kiymalisini seninkide harika olmus besbelli ellerine saglik canim ..

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

Teşekkürler canım..Beni pozitif enerjiniz ve güzel yorumlarınızla mutlu ediyorsunuz..Sağolun varolun..Sevgiler