25 Mart 2010 Perşembe

Bilecik Mantısı (Ispanaklı Mantı)

 Daha öncede bahsetmiştim..Selva yeni ürünler çıkarmış bunların arasında ıspanaklı mantıda bulunuyor idi..Yeni olan tüm ürünlerini denedim..Bu sefer Ispanaklı mantıyı paket üzerinde yazan Bilecik usulu denedim..İnanırmısınız muhteşem oldu..Bir nohut mantıya bu kadarmı yakışır..

Üstelik bunu misafirlerinizede yapabilirsiniz..Hem pratik,hem zamandan tasarruf eder hemde lezzetli bir görsel sunum elde edersiniz :)

Buyrun Tarife..

Malzemeler;

1 paket Selva Ispanaklı Mantı
1.5 Litre Su
1/2 çay bardağı Yonca Ayçiçek Yağı
1 Tatlı Kaşığı Tuz
2 su bardağı Haşlanmış Nohut (Daha önceden difrizimde vardı.Büyük Kolaylık)
1 yemek kaşığı Yonca Domates Salçası

Üzeri İçin;

2 Bardak Yoğurt
2 diş sarmısak
1 çay kaşığı Tuz

Sosu İçin;

1 Çay bardağı Yonca Ayçiçek Yağı
2 yemek kaşığı Yonca Domates Salçası
1 tatlı kaşığı Biber Salçası (Sevmeyenler Domates salçası kullanabilir)


Hazırlanışı;

Kaynamış suya sıvıyağ ve tuz eklenir.Daha Sonra ıspanaklı mantılarımız ilave edilir ve 10 dakika pişirilir.Ardından Nohut ve Salça suyuna eklenir ve karıştırılır.Bu şekilde 15-20 dk.daha pişirilir.Mantı çoğu suyunu çekmiştir.Kalan su servis esnasında tabaklara sunulacaktır.

Diğer taraftan Sarımsaklar dövülür ve yoğurt ile birlikte çırpılarak tuzu ilave edilir.

Başka bir tavada Sıvıyağ,Salça ve Biber salçası ilave edilerek karışıtırılarak bir taşım kaynatılır.(Biber salçası yok ise pul biber kullanılabilir)

Mantımız servis tabağına alınır.Üzerine arzuya göre sarımsaklı yoğurt ve Salçalı biberli Yağımız gezdirilir.Afiyet Olsun :))

8 yorum:

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Mantıyı seven biri olarak mutlaka denemeliyim.Elinize sağlık sevgiler.

BİR Çay İÇİP KALKACAKTIK:) dedi ki...

ellerinize sağlık.....

Pembe Tatlar dedi ki...

Kayseri mantısını sevmiyorum et ile aram iyi olmadığı için...

Bu kedin benim hoşuma gider ellerine sağlık canım...

umutluhayat dedi ki...

geçenlerde bir mantı evinde denemiştim ıspanaklı mantıyı ve çok beğenmiştim.Ama selvenın böyle bir ürünü olduğunu bilmiyordum.mutlaka denemeliyim.ellerinize sağlk

sessiz kelimeler dedi ki...

Ellerine sağlık mantıya bayılırım.Banada beklerim.Sevgilerimle.

Unknown dedi ki...

Ispanaklı mantıyı ilk defa duydum
çok değişik geldi ..

C3Moi dedi ki...

denemiştim hoşuma gitmemişti malesef :(

BAL TATLISI dedi ki...

hazır mantıyı hiç sevmem ama öyle gizel görünüyor vede öyle iyi anlatmışsınızki merakettim doğrusu.
ellerinize sağlık