27 Mart 2010 Cumartesi

Chado Sütlü Ve Ballı Çay ( Chadō Rooibos Chai)

Soğuk algınlıklarında birebir ve organik çay..
Kızımla beraber gripli bir dönemimizde yaptım bu çayı..Öyle güzel ve tatlı tadı var ki..Mis gibide kokusu..
Bu çay süt ilavelide yapılabiliyor.Ben kızımınkine süt ve bal ilave ettim..Çok güzel oldu..
İçerisinde Bol miktarda C Vitamini var..Kafein İçermez..

1 fincan çay için 1 çay kaşığı Chado Rooibos Chai Yeterli..
Bir Çaydanlık içerisine 1 tatlı kaşığı çay ve 1 çay fincanı kaynamış su koyun.6-7 dk dinlendirin ve demlendirin :)
Bal ilave ederek ve cocuklarınıza süt ilave ederek içirebilirsiniz..

Hemen bu çayın özelliklerinden bahsedeceğim..

Güney Afrika’da özel yetiştirilen Rooibos çay (red bush) yaprağının özel baharatlar ile karıştırılmasıyla elde edilir. Meyvemsi, vanilya aromalı, zengin ve yumuşak bir tada sahiptir. Hazırlanırken isteğe bal ve göre sıcak süt eklenebilir. Kafein içermez ve yüksek oranda C vitamini içerir.


İçindekiler: Rooibos yaprağı, tarçın, kakule, nane, karanfil
İdeal hazırlama şartları: 95 oc – 99 oc sıcaklıkta yaklaşık 250 ml suya 1-2 çay kaşığı koyularak 6 – 7 dakika demlenmesi önerilir.

Net: 50 gr

Servis sayısı: Ortalama 35 fincan

4 yorum:

C3Moi dedi ki...

sütlü çayı bilioruz fena da olmuyo hani de ballı da olur mu ya

Aysultan... dedi ki...

Canım merak ettim bu çayı şimidi ben:)
tanıştığımıza çok memnun oldum iyi ki gittik bu etkinliğe :)))
hep beraber olmak dileğiyle sevgiler...

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

c3moi ;

Sütlü bal oluyorda,sütlü ballı çay neden olmasın..Zaten çaylarada bal katılmazmı kış aylarında :)

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

Aysultan bende seni iyiki tanıdım.Tanıştığıma çok çok memnun oldum canım :)