31 Mart 2010 Çarşamba

İrmik Tatlısı (Farklı Bir Tarif)

Farklı ve pratik bir tarif geliştirdim kendi kendime..Hem kolay olsun hemde lezzetli olsun dedim..
Kolları sıvadım girdim mutfağa..
Ev ahalisinin canı tatlı çekmiş..
Vakit Tamam :) Dayancak zaman yok ..
Herşey kolay olmalı :)
Öyle bir anda öyle bir Tarif :)

Malzemeler;

1.5 Su bardağı Selva İrmik
1 su bardağı Toz şeker
1 çay bardağı Yonca Ayçiçek Yağı
3 su bardağı Süt
1 paket Vanilya


Üzeri için;

Tarçın
Cart'e Dor Dondurma
Çikolatalı Dondurma Sosu

Hazırlanışı;

Sıvıyağ ile birlikte irmiğimiz bir tencereye alınır.rengi hafif kahverengiye dönene kadar yağ ile birlikte sürekli irmiklerimiz kavrulur.10 dk sonra kadar süt ve toz şeker ilave edilir üzerine.Karıştırılarak sütü ve şekeri çekmesi beklenir.Sütü çekmeye yakın ocağın altı kısılır.Kapağı kapatılır.Ve Demlenmeye bırakılır.5 dk .sonra ocağın altı kapanır.Demlenmeye devam edilir 10 dk.kadar..
Daha sonra kalıplara koyulup servis tabağına ters çevrilir.Üzerine tarçın serpilir bolca.Yanınada antep fıstıklı ve kaymaklı dondurma ilave edilir.Çikolata sosu ile sülenerek servis edilir.Afiyet Olsun.

Not:Dondurma soğuk ile sıcak irmik tatlısı servis edilir.

14 yorum:

Kendimce dedi ki...

her mutfağa giriş böyle güzelliklere sebep oluyor işte ellerine sağlık canım

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Ben de canım sütü ve şekeri kaynattıktan sonra irmiğe ekliyorum. Öyle de çok güzel oluyor. Foto ya bayıldım. Yprgun olmasam yapardım canım.
Ellerine sağlık,
sevgiler

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

Kendimce;

Aynen canım ya bir kriz ki sorma :)

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

Tijencim;

Evet öylede yapılıyor ama ben üşendiğim için başka tencere kirletip uğraşmamak için bu sefer böyle yaptım :) Pratik olsun diye cnm :)

Pınar Günay dedi ki...

ne güzel olmuş bu yaa:) ellerine sağlık. Tarçın da çok yakışır di mi irmikli tatlara?harika...

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık irmik helvasına
bayılırım kocaman öpüyorum...

umutluhayat dedi ki...

ellerinize sağlık sıvıyağla hiç denemedim irmiği eşim için çok iyi olacak sağolun

kalpkurabiye dedi ki...

YE# 54 ŞIMARTAN MEYVELİ TATLAR ETKİNLİĞİ ' ne ev sahibeliği yapıyor ve
1-30 NİSAN 2010 Tarihleri arasında katılımlarınızı bekliyorumm..


Kıpır kıpır, sımsıcak, aşk dolu, mis kokulu bu güzell bahar günlerinde tümm can dostlarımı etkinliğimi şenlendirmek üzere davet ediyorum..


Blogu olan arkadaşlar, blogunuzun ismini, tarifinizin adını ve linkini,
Blogunuz yoksa isminizi ,tarifinizin adını, fotosunu ve yaşadığınız şehiri dnz.gns.37@hotmail.com adresine mail atabilirsiniz..

pelince dedi ki...

Düşünmeden üç kaşık alabilirim,nefis olmuş.. ellerine sağlık..

sevgiler..

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Canım harika görünüyor. Resim süper olsada yesem keşke:( Sevgiler...

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

hiii bu ne güzellik bacım ya:) ay bir daha buluştuğumuz da ceplerine doldur bu mamalardan benim için :)))canım çekti valla:)))acayip severim,ellerine kollarına sağlıkkkk meloşum...
öpüyorum güpgüzel yanaklarından,sıkı sıkı da sarılıyorummm

ZUHAL dedi ki...

Canım ellerine sağlık.Hoş bir tarif olmuş.Ben de irmiği dondurma ile çok yakıştırıyorum...

Syhn dedi ki...

muhteşemmm!

Pembe Tatlar dedi ki...

Sıvıyağ olduğu için hafifi olmuştur ellerine sağlık meloşum:D