23 Mart 2009 Pazartesi

Ayva Tatlısı (Doğal Rengiyle)

5 adet ayva
1.5bardak toz şeker
1/2 su bardağı su
Kaymak,fındık,Ceviz,antep fıstığı veya kremşanti kullanabilirsiniz..

Hazırlanışı;

Ayvaları soyup ikiye bölüyoruz ve çekirdeklerini çıkarıyoruz. Çıkardığımız çekirdekleri biriktiriyoruz. Geniş bir tencereye suyumuzu ilave ederek ayvaların kesilmiş temizlenmiş kısımları üstte kalacak şekilde diziyoruz.Her ayvanın üzerini örtecek şekilde servis kaşığı ile ikişer kaşık toz şeker ilave ediyoruz. Su kaynayana kadar harlı ateşte daha sonra kısık ateşte olmak üzere rengini alana kadar (yaklaşık 1 saat) pişiriyoruz. Ben süsleme için fındık ve ceviz karışımı tercih ettim ama bu tatlıya ceviz,kaymak,antep fıstığı yada kremşantide kullanabilirsiniz. (Not:Gıda boyası kullanmadım.Ama kırmızı olmasını istiyorsanız eğer ayva çekirdeklerini atmayın biriktirin.Her bir ayva yarısının üzerine koyarak pişirin.ben unuttum koymayı.o zaman daha kırmızı olacaktır)

Photobucket

2 yorum:

lezzet sefasi dedi ki...

bayiliirm ayva tatlisina. ama yilar dir yiyemedim nedenmi Amerikda ayva yok :((

cokk ozledim ama sans iste siz benim yeriemde yiyin artik
ellerinieze saglik cok guzel gorunuyor

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

amerikada olmadığını bilmiyordum.Belki bazı marketlere ithal ediliyordur.İnşallah bulabilirsiniz.Teşekkürler