15 Mart 2009 Pazar

Mantar Kurabiye




Malzemeler ;

1/2 paket margarin (oda sıcaklığında yumuşamış)
2 yumurta
1 su bardağı pudra şekeri
4 yemek kaşığı un
2.5 bardak buğday nişastası
1 çay kaşığı karbonat
1 paket vanilya

Üzeri İçin;

1 tatlı kaşığı Kakao + 2 tatlı kaşığı su karışım yapılır..

Hazırlanışı;

Tüm malzemeler yoğurulur.Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alınır ve yuvarlanır.Bir kapak yardımı ile yada soda şişesi ağzı ile kakao ve su karışımına batırılır,iyice bulanır ve daha sonra kurabiyelerin üzerine batırılır.Ben ufak rulolar yapıp mantar izlenimi vermek için batırdığım yuvarlaklara hamurları mantar sapıymış gibi koydum.üzerlerine hazırlanmış kakaolu karışımdan bulaştırdım.mantardaki siyahlıklar ve toprak misali.Daha sonra 170 derece fırında 20 dk.pişirdim.Arzu edilirse mantar sapları ayrı yapılır.piştikten sonra mantar yuvalarına benmari usulu eritilmiş çikolataya batırarak yapıştırılabilir..Ben bu sefer böyle yaptım..Birazcık eridiler ama yinede mantar izlenimi oldu.Afiyet Olsun..

Hiç yorum yok: