13 Mart 2009 Cuma

Zencefilli Tarçınlı Pekmezli Kurabiye


Kurabiye Hamurunun kıvamı video


Fazla kurabiye sevmeyen ben bu kurabiyeye bayıldım diyebilirim..Enfes..Leziz..Harika..İçi Yumuşak ağzında dağılan muhteşem bir kurabiye oldu..
Evett..
Telefon çaldı bir çay toplantısına gitmemiz lazım..Annem dedi ben kısır yapıyorum..Eee dedim bende kurabiye yapayım..Ev sahibine kolaylık olsun diye..Ne yapsam ne yapsam derken ıslak kurabiye yapayım dedim.Fakat oda bir gece dolapta beklemesi lazım.Olmadı başka bişey bulmam lazım.Şöle zencefilde olsa içinde mahlepte ,pekmezde,tarçında..

Ve bu kurabiye çıktı meydana..Ve bundan sonra sık sık yapacağım bir kurabiye tarifi oldu..Herkeste çok beğendi..

Malzemeler:
1 yumurta ( oda ısısında bekletilmiş)

125 gr tereyağı ( oda ısısında bekletilmiş )
3 su bardağı un
1 su bardağı bugday nişastası
1 su bardağı pudra şekeri
1 yemek kaşığı dolusu yoğurt
2 tatlı kaşığı pekmez
1 çay kaşığı karbonat
1 tatlı kaşığı mahlep
1 tatlı kaşığı tarçın
1 tatlı kaşığı toz zencefil
2 limon kabuğu rendesi

Üzeri İçin;
Dr.Outker Dekoratif Tarçınlı Şeker

Hazırlanışı;

Tüm malzemeler yoğurulur.Hamur biraz yumuşak ele yapışabilir.İyice yoğurulmuş özleşmiş hamur buzdolabına kaldırılır ve 30 dk.dinlendirilir.Dinlenen hamurumuz buğday nişastası ile birlikte toparlanır ve nişasta yardımıyla açılır.Şekilli kalıplarla kesilir.180 derece önceden ısınmış fırında 20 dk.pişirilir.Tepsideyken Üzerine Dekoratif Tarçınlı Şeker Serpilir.Soğuyunca kurabiyeler Servis Tabağına alınır.Afiyet Olsun..

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Az once 2 yasindaki oglum icin yaptim, gercekten nefis oldu. Hic kurabiye yemeyen oglum bile yedi :)
Buzdolabina koymadan once nisastayi da karistiyorsunuz degil mi? Tarifinizde nisasta sonradan ekleniyor gibi anlasiliyor...
Elinize saglik, sevgiler.. Tulin