13 Mart 2009 Cuma

Kıymalı El Açması Börek




Uzun zamandır olan fakat depoda durup kullanmadığım davul fırınımı çıkardım piyasaya :) Biraz eski zamanlara dönmek istedim..Bir heves aldığım ama pek fazla kullanmadığım davul fırında el açması börek yapmaya karar verdim..Ve sonuç çok güzeldi..Ve dedimki bu fırında baklavada çok güzel olur..Kıtır Kıtır..Sanki odun fırını gibi..
Davul fırında börek,poğça ve baklava türleri çok yakışıyor...Birde evin içini nefis bir koku sardı pişerken..Eğer sizlerinde davul fırını varsa ki özellikle eski kuşağın genelde vardır mutlaka arada kullanın..Şimdiki modellerde derece ayarıda var..Şimdi hemen tarife geçeyim..Ellerimle açtım ve tat muhteşem..
Hamuru İçin;

1 yumurta
1.5 bardak süt
1 bardak su
Tuz
Alabildiği kadar un
İç Harcı;
2 büyük baş soğan
500 gr.kıyma
Pulbiber,Kırmızı toz biber,Karabiber,Tuz
Arzu edilirse 1 adet patates rendesi (yumuşak olması için)
Sıvıyağ
Hazırlanışı;
Tüm hamur malzemeleri yoğurulur.Ve avuç içini doldurucak büyüklükte bezelere ayrılır.üzerine bez örtülür ve 1 saat dinlemeye bırakılır.Diğer taraftan sıvıyağ ile soğan kavrulur ardından soğanlar kavrulurken kıyma ve baharatlar arzuya göre ilave edilir.İyice soğan ve kıymalar özleşene kadar pişirilir.Arzu edilirse 1 patates rendeside ilave edilir ve iyice karıştırılır.
Daha sonra bekleyen bezeler açılır tepsi büyüklüğünde.İçine biraz sıvı yağ serpilir ve İçerisine kıymalı harçtan her tarafına eşit miktarda ince bir şekilde yayılır ve hamurumuz rulo şekilde sarılır.Yağlanmış tepsiye etrafında döndürülerek dizilir.Tüm hamurlar bu şekilde yapılır.üzerine sıvıyaile karıştırılmış yumurta sarısı sürülür.Ve 180 derece fırına verilir.Ben bu sefer davul fırında yapmayı tercih ettim.Onun pişirme tekniği daha farklı oluyor.Sanki taş fırında olmuşcasına kızarıyor kıtırlaşıyor.
Afiyet Olsun..

Hiç yorum yok: