15 Mayıs 2009 Cuma

Browni Kurabiye (Islak Kurabiye)


Uzun zamandır yapmak istediğim bir kurabiyeydi..Derin Pasta Salonu (Zehra) Arkadaşımın çatlak kurabiyelerini görünce hemen işe koyuldum :) (Çatlak kurabiye tarifide en kısa zamanda gelecek,Evde bitter çikolatalarım tükendi :) ) İşte Browni Kurabiye Tarifi :) Bu lezzete bayılacaksınız...

Not:Blogumda Tarifi bulunan Avustralya Lamingtonglarını andırıyor tadı :)





Photobucket


Malzemeler;


2 küçük yumurta


1 çay bardağı toz şeker


2 yemek kaşığı nişasta


1 çay bardağı sıvıyağ


125 gr.Margarin


5 yemek kaşığı kakao


Alabildiği kadar un (kulak memesi kıvamında bir hamur olucak)


1 paket şekerli vanilin


1 paket kabartma tozu


Şerbeti İçin;


2.5 çay bardağı su


2.5 çay bardağı toz şeker


Üzeri İçin;


Yeşil fıstık veya hindistancevizi


Hazırlanışı;


İlk önce su ve şeker kaynatılarak şerbet yapılır ve soğumaya bırakılır.Soğuduktan sonra buzdolabına konur iyice soğuması için..


Ardından,


Tüm kurabiye malzemeleri yoğurulur,Ve yağlı kağıt serili tepsiye yuvarlanarak yassı bir şekilde dizilir.


200 derece önceden ısıtılmış fırında iyice çatlayana kadar pişirilir.


Pişen kurabiye tepsisi çıkarılarak 2-3 dk dışarda dinlendirilir.Daha sonra önceden hazırladığımız şerbete batırılır ve hemen çıkarılarak hindistan cevizi veya yeşil fıstığa bulanır.


Dolapta En az 3-4 saat dinlendirilerek Servis Edilir.


Afiyet Olsun..

12 yorum:

İnci Yemek dedi ki...

Ellerine sağlık canım nefis bir görüntü not aldım mutlaka deneyeceğim.iyi hafta sonları diliyorum.sevgiler..

Zehra Gürgen dedi ki...

harika görünüyorlar canımmm..
ellerine sağlık.

sevgiler

Pembe Tatlar dedi ki...

Hım nefis gözüküyor ...
Ellerine sağlık canım hayırlı cumalar:)

Hatice dedi ki...

Mehtapcığım kurabiyeler harika görünüyor, şerbetten sonra hindistancevizine bulamakta iyi fikir:)
ellerine sağlık, güzel bir hafta sonu diliyorum, sevgiler...

Birsel ve İrem dedi ki...

Merhaba. Çok güzel bir kurabiye, ellerinize sağlık. Ben henüz deneyemedim ama mutlaka deneyeceklerim arasında. Yorumunuz için çok teşekkürler. sevgiler.

aşevi dedi ki...

ilginç bir kurabiye. farklı bir şey arıyordum ben de

sarımutfak-hande dedi ki...

cnm ellerine sağlık nefis görünüyorlar.pikniğe gelince anadolu yakasında nezehatgökyiğit botanik parkında olacak.kozyatağı karfır arkasında burası .gelirsen sevinirim
görüşmek dileğiyle

İNCİ dedi ki...

Evde hazır şerbetim var yarın yapsammı diye düşünüyorum.Eline sağlık cnm harika gözüküyorlar:)))

beylikdüzü dedi ki...

Kurabiyeler çok güzel görünüyor.Ellerinize sağlık.

duygu dedi ki...

merhaba kurabiyeyi yaptım çok güzel oldu sağolun tarifler için

Adsız dedi ki...

3su bardak un kullanın tam kulak memesi oluyor afiyet olsun

Syhn dedi ki...

çok istiyordum bu lezzette birşeyler pişirmek bak bunu not alıyorum ve inşallah yapıyorum ;)