12 Mayıs 2009 Salı

Fazlalıklarınızdan Kurtulun..Ruhunuz Rahat Etsin..!

Fazlalık derken kilolardan bahsetmiyorum...

Ruhumuzu sıkan fazlalıklardan bahsediyorum...

Tarifler her zaman ki gibi yine birikti..Resimler ayıklancak yazılcak çizilcek v.s

Biriktikçe gözümde daha da büyüyor..

Ama konumuz bu değil tabii..

Bilmeyeniniz vardır Taşınmayı düşünüyorum..Artık sığışamıyoruz :)

Ama taşınmadan önce bazı fazlalıklardan kurtulmak istedim..

Her yıl 1-2 defa evimdeki fazlalıklardan kurtuluyorum..Ama her nedense o kadar çokmu şey alıyoruz bilmiyorum kurtulduğumu sansamda aslında kurtulamıyorum..

Hiç vermeye kıyamadığım giyecekler,eşyalar,tabaklar,çanaklar her defasında biraz biraz versemde bitiremiyorum..Göz yorgunluğu yapıyor bende..

Halbuki 5-6 tabak bardak çatal kaşık olsa yıka yıka kullan diyorum bazen ama olmuyor..

Bu sene yine fazlalıklarımdan kurtulmak için ilk önce gardolaplarıma girdim...

Aman Allahım sanki çuval çuval vermiyormuşum gibi hala doluuuuuuu üstelik katlanmış başka dolaplara,sepetlere taşmış..Hatta kızımın kullanmadığı park yatak sepeti bile dolu..

Offf diyerek eşimle birlikte işe giriştik..

Yeni eski ne varsa attık..Attık derken ihtiyaç sahiplerine vermek için çuvalladık...

İnsanoğlu ne kadar çok kıyafeti olsada bazı kıyafetlerimize takığınızdır genelde onları daha sık giyeriz..Bazılarının ise yıllarca yüzüne bakmayız ama vermeyede kıyamayız..

Bu sefer toptan verdim..

Her seferinde azar azar veriyodum..Ama bu sefer yeni eski kıydığım,kıyamadığım çoğu şeyi verdim...Hatta eşimin bu yıl yeni aldığı çoğu kıyafetleri bile..Ne kadar israfkarız diye düşündüm..Bu kadar giyim olur mu?

Ayakkabılar,Ev eşyası,Örtü,Kızımın küçülen ve giymeyeceği fazla eşyalar...

Sonuçç mu?

6 Çuval dizildi kapının önüne..

Birde Kızımın yatağı,yürüteci,sterilizetör makinası,küveti,battaniyeleri,ilk zamanlar aldığımız ilk bebek arabamızı onlarıda vericem..

Ama hala ev dolu gözümde...

Eskisi kadar olmasada bu yaz temizliğinden memnunum ve ruhum daha rahat..

Hem ihtiyac sahibi insanlara ulaşacağı için..Hemde gereksiz dolaplarımı işgal ettikleri için...

Küçük bir sır: Hala dolapta koyacak yer zor buluyorum :( Sanırım gözüm kapalı bişeyler daha vermem lazım..Ara ara dolapları kontrol edip,bir kaç parça şey daha alıp çuvallara sıkıştırıyorum :)

Eğer sizde evinizi,dolaplarınızı ferahlatmak istiyorsanız Gereksiz boş yer kaplayan,çok fazla kullanmadığınız eşyaları verin gitsin :)

4 yorum:

karamel mutfak dedi ki...

sadece senin için degil sanırım herkez bu şekilde türkiyedeyken evime birtürlü sıgamazdım ama burda inan çok rahatım hem evim küçük hemde her yer ferah nasılmı?her şeyden kullanacak kadar var çünki fazlalıgı koyacak yer yok.çok uzttım ama birde kullanmadıgımız malların zekatını vermemiz gerekiyor.

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

Evet haklısın ama bazı şeyleri maalesef atamıyosun.Şuanki evim 3 odalı.Ama yetmiyor maalesef.100 metrekare ev eşyalarımı almıyor.Bazı şeyler var atamıyosunda mobilya gibi.Verdiğim şeylerin hepsi yeni yıpranmamış.Umarım kullananların işine yarar.Bu şekilde düşünüyorum cnm.

Zehra Gürgen dedi ki...

Bende her bahar bu işi yaparım.Nasıl hala çuvalla çıkıyor anlamıyorum?
mutfaktaki birsürü kap kacak koliyle köye yollanır.
çok iyi yapmışsın.Evin enerjisi düzeliyor.

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

Zehracım çok haklısın..Sana katılıyorum evin enerjisi değişti..

Şimdi evdeki fazla banyo takımlarım var onları,yine çok kullanmaya fırsatım olmadığı fazla fincan tabak tencereler çıktı onlarıda ayıklıcam.Kaşık bıçak takımlarım var fazla.Verdikçe rahatlıyorum sanki.Eve bi ferahlık geldi..Dahada versem ii olur gibi.Sadelik en iyisi.Gözü yoruluyor insanın.

Hele evlendiğim zamanlardaki fazla borcamlarım biblolarım süslerim çiçeklerim mumlarım küllüklerim tablolarım vardı.Hepsini önceden verdim.Biblo kullanmıyorum.Yenicem bu eşya krizini azalttıkça ferahlıyoırum cnm