9 Mayıs 2009 Cumartesi

Yaz Geldi Saksılarınıza Tohum Ekin..!

Sarıyer İlçesi yeşillik alan çok oldugu için meyva ağaşları ve sebze yetiştiriciliği çoktur..Toprağı bağı bahçesi olmayan da hobi edinmiş cam önlerine balkonlarına yada ufacık evinin girişine saksılar koyar kimi maydanoz,kimi domates,kimi biber,kimi salatalık,kimi taze fasulye ve bezelye eker biçer...
Bahçesi olan ise kışın lahanaları genellikle vardır..

Meyva Ağaçları en çok kiraz,şeftali,erik,ceviz,vişne,ayva,elma,karayemiş,malta eriği,şeftali,asma yaprakları ve üzüm,dut aklıma gelen bunlar olur yazın..Ne kadar merkezi bir yer olsada yazın çiçekler güller açması,ağaçlar ve deniz harika oluyor..


Bunlar ise taze fasulye ve maydanoz..
Maydanoz yaz kış duruyor camımın önünde..Lazım oldukça alıyorsun..

Benmi ektim'e gelince hayır ben değil ev sahibemin :) Ve alttaki komşumun...

Ben henüz o kadar açılmadım :) Kendime daha uygun bir yer bulana kadar.Ama doğalını görüncede fotograflarını çekmeden edemedim..

Taze fasulyeler henüz çıkmamış..Geçen sene bezelye domateste salatalık biber vardı..Sanırım onlar yaza ekerler çıkar :)

Ama varsa imkanınız yada hevesiniz evde maydanoz dereotu nane kalmadığı zamanlarda kurtarıcı oluyor..Ufak bir saksıya dikebilirsiniz...

Hemde çok alıp marketten çürütmemiş olur ihtiyacınız kadarını taze taze saksınızdan almış olursunuz..
Benden Sölemesi..


1 yorum:

karamel mutfak dedi ki...

memlekette iken yaz geldimi ev bağ bahçenden gelenlerle dolardı malesef burda olmuyor bende sizindetafsiye ettiginiz gibi saksı bahçesi kurdum balkonuma şimdilik maydonoz ve nanem var tabi tutarsa .kocaman sevgiler.