9 Mayıs 2009 Cumartesi

Dooomates Bibeeeer Patlıcaaannnn Kızartması

Saat:12:02 suları :)

Çalan Telefondaki Ses Eda... :)

Eda:Sen hala uyuyomusun?

Ben:Yooo öle uyuakalmışım erken kalktımda.. (Ecrin Süt İstedi)

Eda:Hani bugün ofise yanıma gelecektin :) Cuma gelirim demiştin..

Ben:Hımm Tamam Kalkıp Hazırlanayım Çıkayım :) Gelirken bişey istermisin?

Eda:3 in 1 arada Kahve Ve Brownilerinden :)

Ben: Tamam :)

der ve kalkar hazırlanır giderim..Kızımı anneme bırakır eşim:) Ordan cuma namazına geçer :)

Velhasıl güzel bir kaç saat arkadaşımla eşim beni almaya gelir..Gezeriz biraz..Ne yesek diye düşünürken..Markete Uğrarız..

Evde Bostan Patlıcanım Var..Birazda Biber,Yanına Domates al sana nefis bir akşam yemeği..Bide Tereyağı,Peynir,Zeytin 1 kaç dilim kalan karpuz..

Birde Çilek alır Çilekli Pasta :) Yaparım oldu bu iş...

Sonuç Resimler :) Domates Biber Patlıcan :) Rahmetli Barış Mançonun şarkısı gelir aklıma..


Genellikle patlıcan alırken bostan patlıcanı alırım..Nedenmi hem daha lezzetli hemde acı olmadığı için..
Ben 2 adet büyük bostan patlıcan,1/2 kg.acı sivri biber,5-6 adet domates ve 4-5 diş sarımsak kullandım..
İlk önce patlıcanlar arzuya göre doğranır.Ben uzun uzun dilimledim,bostan patlıcanım tatlı oldugu için suda bekletmedim..

Kızarttım yağda ve ardından doğranmış biberlerimi kızarttım..En son sarmısağını ekledim.Ve Tüm kızarttığım patlıcan ve biberleri bir tencereye aldım..

Üzerine Rendelenmiş domateslerimi ve Tuzumu ekledim..Kavurmaya devam ettim..

10 dk.daha pişirdikten sonra servis ettim..Afiyet Olsun..

Aşçı Not: Eğer Daha hafif olsun derseniz 2 seçeneği daha var..Ben bu sefer kızartmayı tercih ettim..

Biberler çok yağ çekmiyor ama patlıcanlar çok çekiyor..Bu nedenle daha hafif tercih edenler için (Biraz lezzetinden ödün verilerek) 2 değişik yöntemlede yapıyorum..

1.si patlıcanları doğruyorum.Suda haşlıyorum (Özellikle uzun kemer patlıcanlar için ideal,acısı varsa bile acısı gidiyor)iyice yumuşayınca süzüyorum.Ve az yağda süzülmüş ezilmiş patlıcanları kavuruyorum...

2.si közmatikte közlüyor daha sonra soyuyor ve hafif yağda kavuruyorum.(Közmatik olmayanlar elektirikli ocak bölümleri varsa ordada döndürebilirler,ordada yapıyorum)

Yakında sizlere özellikle diyet yapanlar için çok güzel bir haşlanmış patlıcandan salata tarifi vereceğim..



Photobucket

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Domaaatees bibeeer patlicaaaaan... Bu sarkiyi cok severim, rahmetli Baris Mancoyu cok severim, bu yemegi de öyle.. Ellerine saglik canim, közde pisirme fikri de cok iyi olmus.:)) Sevgiler.

Unknown dedi ki...

of of of yazın en sevdiğim yemek çeşididir karışık kızartma bayılırım ellerine sağlık