9 Ocak 2008 Çarşamba

Meloş Usulu Baharatlı Mantı Makarna











Yıllar önce bir arkadaşımla beraber geliştirmiştik bu tarifi,Çoğu arkadaşıma yolladım bu tarifi,Herkes çok beğendi.Tarifimi Yapan Arkadaşlarım sonuçtan gayet memnundu.Bu makarnanın aslında çıkış noktası yıllar önce altlı üstlü oturduğumuz şuan ise Antalyada yaşayan bir arkadaşımdan çıkmıştı...Tabii benimde biraz tarife eklemelerim oldu.İnanın çok leziz bir makarna... Resmi büyütmek için Tıklayın


Malzemeler;


1 paket mantı şekilli makarna(Kelebek,Kurdale şekillide olabilir)

1 tatlı kaşığı domatesli soğanlı çeşni(İsteğe bağlı)

1 yemek kaşığı domates salçası

1 çay kaşığı karabiber

1 çay kaşığı kırmızıbiber

1 tatlı kaşığı pulbiber

1 yemek kaşığı nane

4 yemek kaşığı zeytinyağı

Yarım demet maydanoz(İsteğe bağlı)


Üzeri İçin;

1/2 Kg.Yoğurt

2 diş ezilmiş sarımsak

1 tatlı kaşığı biber salçası

5 yemek kaşığı sıvı yağ(Arzuya göre Tereyağı)


Hazırlanışı;


Tenceremize Sıvıyağı ve tüm baharatları ve salçayı ilave edip kavuruyoruz hafiften.Sonrada 1 litre suyu ilave ediyoruz(Pilav gibi yapıyorum ben makarnayı her zaman ve nefis oluyor)Daha kaynayan suya makarnamızı ilave ediyorum.Bu arada su makarnarın üzerini 5 cm kadar geçecek.Bu şekilde suyunu çekene kadar makarnamızı pişiriyorum.

Daha sonra çırpılmış yoğurdumuza tuzunu,sarmısağını ilave ediyorum.Yağla biber salçasınıda ayrı bir kapta hafif kavuruyordum.Servis tabağına aldığımız makarnamızın üzerine yoğurdu daha sonrada yağımızı gezdiriyoruz...Umarım sizde beğenirsiniz...




Hiç yorum yok: