12 Ocak 2008 Cumartesi

Tahin Helvalı Cevizli Kurabiye

Çikolata sosuyla süslemelerim
Şeker,Yumurta,Helva,Tarçın,Cevizimizi derin bir kaba alıyoruz


Unu,vanilyayı ve kabartma tozunu ilave ediyoruz



Kurabiye hamurumuz hazır



Kurabiyelerimiz tepside





Kurabiyelerimizin pişmiş Hali





Canım arkadaşım suna istedi bu tarifi.. http://www.kadinhastaliklarivedogum.com/ Forum sitesinden arkadaşım... (Kullanıcı adı Sunae) Yıllardır çok güzel şeyler paylaştık suna ve diğer nisan-mayıs anneleriyle...Sizleriiiiii Çok seviyorum...


Sunacım inan sana özel kalktım ve yaptım...Tamamen tarif bana aittir..Kendimin geliştirmiş olduğu ama harika bir kurabiyedir...Buarada ben Tahin helvası kullandım,İstenirse Sadece Tahin kullanılabilir,aynı lezzeti yakalayabilrisiniz..Sadece ben Yarım bardak pudra şekeri kullandım,Tahim kullanılırsa 1 bardak kullanılması gerekli..İstenirse Evde pudra şekeriniz yoksa Normal Toz Şekerde kullanabilirsiniz..Lezzeti değişmeyecektir...Öpüyorum sunacım Seni ve Akranımız Tuana Bebeği :)))



Malzemeleler;


200 Gr.Yumuşamış marharin 5/4


200 gr.Tahin helvası Yada 1 bardak Tahin (Tahin ile yapılırsa 1 Bardak şeker kullanılır)


1 tatlı kaşığı tarçın


1 yumurta


1 çay bardağı kırılmış ceviz içi


Yarım bardak pudra şekeri veya Toz şeker


2.5 bardak un


1 paket vanilya


1 paket kabartma tozu


Hazırlanışı;


Un,vanilya,kabartma tozu hari tüm malzemeyi koyun ve karıştırın.Daha sonra Unu,kabartma tozu ve vanilyayı ilave edip kulak memesi kıvamında bir hamur elde edin..Dilediğiniz şekillerde yapıp tepsiye dizin...Ve 20 dk 175 Derece fırında pişirin...Ben dondurmaların üzerine konulan Pınarın hazır çikolata sosuyla kürdan yardımıyla Kalıpla yaptığım kurabiyelere renk verdim.Kıvamı bal gibi koyu olduğu için kolay bir süsleme oldu.İsterseniz Kurabiyelerinizi pişirmeden önce yumurta akına baturup daha sonrada kırılmış cevizlere batırıpta süsleyebilirsiniz..Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: