22 Ekim 2008 Çarşamba

Lamington's (Avustralya'nın Geleneksel Tatlısı)

Hakikaten Lokum tadında oldu tavsiye ederim :)



Tırtıklı bir bıçak yardımıyla keserseniz kekinizi daha kolay olur,ben pandispanya ve sıvama bıçağıyla yaptım..


Avustralya’nın geleneksel Bir tatlısı Lamington :) Ben Şeklini çok sevdiğim bizim türk lokumuna benzetiyorum :) İlk olarak
http://safraninmutfagi-tatlilar-kekler.blogspot.com/2006/04/avustralya-lamingtonlar-australian.html gördüm tarifi.Hayran oldum hemen araştırdım nasıl yapabilirim diye,Ellerine sağlık dedim içimden :)
ve
http://allrecipes.com/Recipe/Lamingtons/Detail.aspx adlı sitelerdede gördüğüm tarifi hemen kendime göre denemeye karar verdim..

Avustralya Lamingtonunun ortaya çıkış
öyküsü bir rivayete göre şöyleymiş; Lord Lamington,(O zamanların vir valisi,sadrazamı)yoksul bir evi ziyaret eder,
Ziyaret edeceği Evin hanımı, bu ani ziyarete hazırlıklığı yoktur ve çok üzgündür,
evde sadece bayat bir kekten başka hiçbirşey yoktur, mutfağa girip,ne yapsam diye düşünürken aklına tereyağı, süt,şeker ve kakaoyla bir
sos yapmak gelir.. Keki küp küp parçalara böler ve önce sosa, sonra hindistancevizine bulayarak
Lord Lamington’a ikram eder. Lord Lamington Bu hayatımda
yediğim en nefis tatlı, adı nedir der..
Hanım; Sizin şerefinize
yaptım, adınıda''Lamington
tatlısı'' koydum der..Hikaye böylee :)

Malzemeler;

Kek Hamuru için:

2 yumurta
1 su bardağı toz şeker
2 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 çimdik tuz
100ft gr.oda sıcaklığında yumuşamış tereyağı veya margarin (Ben tereyağı kullandım)
1 paket vanilya ekstra
1/2 cup (120 ml) süt

Kaplama sosu için malzemeler;

250 gr.pudra şekeri
75 gr. tereyağı (3 yemek kaşığı kadar)
5 yemek kaşığı kakao
1 cup süt


Üzeri İçin;

2 cup hindistan cevizi


Not:1 cup=240 ml'dir..Ortalama Nescafe içtiğimiz bir kupa bardağa denk gelmektedir.

Hazırlanışı;

Yumurta ve Şekeri İyice çırpın ve diğer kek malzemelerini ilave edin.Karışımı yağlanmış karde yada dikdörgen bir kalıba dökün,35-45 dk 180 derecede pişirin.(Fırına göre değişir)Daha Sonra soğumuş olan keklerinizi lokum büyüklüğünde kare kare kesin.


Daha Sonra bir kapta tereyağını eritelim,üzerine sütü daha sonra şekeri ve kakaoyu katıp ocaktan alalım ve karıştıralım.İyice sos haline geldikten sonra lokum büyüklüğündeki keklerimizi bu sosa batıralım,kaşıkla çatalla nasıl isterseniz o şekilde her tarafını soslayın.tüm yüzey sosla kaplanınca hindistan cevizi dolu kasemizin içine atalım ve her tarafını hindistan cevizine bulayalım.Ve soğuk yada normal oda ısısında bir halde servis yapalım.Afiyet olsun..



Not:Ekmek makinasında 7 numaralı programda pişirdim ben.Tüm malzemeleri sıvılar altta kalacak şekilde koydum.Kenwood marka.Başka Makinlarda hangi ayarla oluyor bilmiyorum..Ama benim makinamın pandispanya ayarı 1:43 dk.ve 7.program..Sizde deneyebilirsiniz.Küp Küp dilimlemek için daha iyi bir seçim oldu benim için :)

2 yorum:

Adsız dedi ki...

süper görünüyor ellerinize sağlık hep takipcinizim hamaratlı eller neler yapacak yine diye.iyi çalışmalar

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

teşekkürler