23 Ekim 2008 Perşembe

Brioche (Fransız Ekmeği)




Brioche Ekmeği Fransızların bir nevi tereyağlı ve şekerli açması.Çikolatalısı,üzümlüsü,cevizliside yapılabilir.Ben ekmek makinasında yaptım,Sizler yağlanmış bir tepside 12 eşit parçaya bölerek,yuvarlayarak ve üzerine yumurta sarısı ve 1 tatlı kaşığı sıvı yağ karışımı sürerek pişirebilirsiniz...Heleki Nutella ile çok güzel gidiyor tavsiyemdir..

Yine ekmek makinamın tarif defterinden çıkan 750 gr.Ekmek İçin;(ufak oynamalar olmuştur :)

Malzemeler;

220 ml.Süt
2 yumurta
150 gr.eritilmiş tereyağı
500 gr.un
1 tsp Tuz
60 gr.Şeker
2 tsp kuru maya

Hazırlanışı;

Tüm malzemeler malzeme listesi sırasına göre koyulur.2 saat mayalanmaya bırakılır ve uygun bir tepside 12 eşit parçaya ayrılarak pişirilir.Fakat ben ekmek makinasında yaptığım için tek parçada piştiler :) Afiyet Olsun..

2 yorum:

Adsız dedi ki...

canım fotoları merak ettim geldim yok:)
sibel

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

hemen koyuyorum sibelcim :)