24 Ekim 2008 Cuma

İzmir Köfte (İzmir)


Domates ve soğan robotton geçirilir,
Baharatlar eklenir,Daha sonrada köfte harcı,Kıymamız ve yumurtamız ilave edilir,Ekmek içi,maydanoz ve pulbiberimizde katılır,İyice yoğurulur,Patatesler Doğranır şekildeki gibi,ilk önce halka halka sonra ortasından kesilir,Hafiçe kızartılır ve tepsiye dizilir,Daha sonra köfteler hafiçene kızartılır,
Tepsiye patateslerin üzerine dizilir,Bir kapta Sos malzemeleri hazırlanır iyice karıştırılır,
Ve Köfte patatesilerimizin üzerine eşit miktarda dökülür,Domatesler halka halka kesilir,Biberşer parmak uzunluğunda doğranır,Ve tepsiye dizilir,Sonra maydanoz ve 3 diş sarımsak ilave edilir.200 derece fırında pişirilir Afiyet olsun..
Not:Çok leziz bir yemek...Tavsiye Ederim..


İç Harcı İçin;

500 gr.Az yağlı kıyma

1/2 paket köfte harcı (normalde 1 paket kullanırdım ama kendim baharat çok kattığım için az kullandım)

2 dilim bayat ekmek içi

1 domates

1 baş soğan
1 yumurta

Yarım demet maydanoz

1 tatlı kaşığı köri

1 tatlı kaşığı fesleğen

1 çay kaşığı hint safranı

1 çay kaşığı karabiber

1 çay kaşığı köfte baharı

1 çay kaşığı tuz

1 çay kaşığı toz zencefil

1 tatlı kaşığı pulbiber


Sosu İçin ;

2 yemek kaşığı salça

2 bardak su (Ben az sulu yaptım arzu edilirde 3-4 su bardağı su konulabilir)

2 yemek kaşığı zeytinyağı

1 tatlı kalığı tuz (Patatesleri tuzsuz kızarttığım için)


Üzeri İçin;

3 domates
3 adet sivri biber
3 diş sarımsak

Maydanoz

Hiç yorum yok: