22 Ekim 2008 Çarşamba

Mis Gibi Kokan Ekmekler


Terayağlı sıcak ekmekler
Chokellalı ekmek :)

Ölçü kaplarında un ve su


Maya
şeker
tuz
yağ
unMakinaya koyuluş
makinada yoğuruluyor3:13 dk'nın 1 dakikası geçti bile :)yoğruluyor sonra mayalanıyor en son pişiriliyor.Sanmayın makina devamlı çalışıyor,Hayır mayalanma aşamasında duruyor hafif ısıyla ekmeğimiz mayalanıyor ve en son 30 dk.kala sanırım pişiyor..Ve sonuç muhteşem Ekmek kokusu..
500 gr. Beyaz Ekmek İçin;
245 ml.su
350 gr.un
1 tbsp bitkisel yağ (ölçeği olmayanlar için bir yemek kaşığından hesap edilir 15 ml)
1 tbsp süt tozu
2 tsp toz şeker (ölçeği olmayanlar için 1 çay kaşığından hesap edilir 5 ml)
1 tsp Tuz
1 tsp Toz kuru instant maya

Tüm malzemeler karıştırılır.Arzu edilirse ufak ebatta yağlanmış fırın tepsisinde pişirilir.ben ekmek makinamda pişirdim..Ekmek özellikle ekmek makinasında yapılıyorsa tarifine uyulmalıdır.Aksi halde biri az,biri fazla olursa hiç güzel sonuçlar çıkmıyor ortaya..Göz kararı olmuyor yani..Ben tarife uydum Kenwood marka ekmek makinamın içinden çıkan kitapçıktaki Normal Beyaz Ekme Tarifine göre yaptım.500 gr.lık ebatından..3.13 dk.ayarladım makinamı.Kızarma kabuk ayarınıda 1-2-3 seçenekleri var ben orta derece 2 ayarında pişirdim..Çok lezzetli oldu Aynı saatte bitti denebilir ki yemek yemiştim..Tereyağlı ekmekler,Çikolatalı ekmekler nefis..Herkese bir ekmek makinası tavsiye ediyorum..Tertemiz hijyenik ve leziz..Afiyet Olsun..

Hiç yorum yok: