13 Ekim 2008 Pazartesi

Tuzlu Pastane Kurabiyesi









Malzemeler,

2 yumurta (Üzeri İçin 1 yumurtanın sarısı ayrılıcak,içine 1 tatlı kaşığı sıvıyağ konacak)
3 yemek kaşığı yoğurt (istenilirse konulmayabilir ben koydum,kandil simidi gibi oluyor)
1/2 yarım çay bardağı üzüm veya elma sirkesi (ben ikisindende karışık kullandım)
1 paket margarin
1 çay bardağı sıvı yağ
1 tatlı kaşığı mahlep
1 tatlı kaşığı tuz
3 adet kesme şeker veya 2 Tatlı kaşığı toz şeker
1 paket kabartma tozu
Alabildiği kadar un (kulak memesi kıvamında olucak ben tahminen 7-8 bardak un kullandım)
Üzeri için Susam ve Çörek otu


Hazırlanışı:

Tüm malzemeler karıştırılır.Elle yada kalıpla istenilen şekiller verilir.Üzerine sıvıyağ ile karıştırılmış yumurta sarısı sürülür ve çörekotu yada susam ile süslenir.180 derece fırında üzeri kızarana dek pişirilir.Afiyet olsun.
Not:Bu tariften 2 tepsi kurabiye çıkıyor.Aynı tarifle kandil simidide yapabilirsiniz.

Hiç yorum yok: