13 Ekim 2008 Pazartesi

Peynirli Ve Sade Pastane Poğaçası

Kabaran ve mayalanan hamurumuz
kaşar peyniri ve beyaz yağlı peynir
Bazı poğçaları sade,bazılarınıda biraz kaşar biraz beyaz yağlı peynir karışımı koydum
Şeker,sıvıyağ ve yumurta sarısı sürmeden önce bıçakla çizdim
180 derece fırında üzerleri kızarana dek piştiler poğaçalarım ve çok lezzetli oldular :)
MALZEMESİ :

1 paket oda sıcaklığında margarin
1 su bardağı ılık süt
1 çay bardağı ılık su(mayayı eritmek için)


1 çay bardağı sıvı yağ
1 paket yaşmaya (ben kuru maya kullandım)


1/2 paket kabartma tozu (istenilirse kullanılmayabilir,ben kullandım)


3 çorba kaşığı şeker
2 yumurta(1'inin sarısı üstüne,içine biraz sıvı yağ ve 1 tatlı kaşığı toz şeker konulacak)
2 tatlı kaşığı tuz
Alabildiği kadar un

Hazırlanışı :

Süt,şeker,tuz ve ılık suda eritilmiş maya bir kapta eritilir.


Sıvı yağ,Margarin elle eritirek yumurtalarının bir tanesinin sarısı ayrılarak ilave edilir.
Aldığı kadar un ilave edilerek yumuşak kulak memesikıvamında bir hamur elde edilir
ve 30 dk.dinlendirilir.
Cevizden biraz büyük parçalar alınıp içine peynir,kaşar,zeytin gibi iç malzemesi koyup
ılık ortamda 1 saat kabarıncaya kadar mayalandırılır.(2.mayalanma işlemi tepsi mayası)
Üzerine yumurta sarısı,sıvıyağ ve şeker karışıtırılıp sürülüp çatalla çizilir.180 derecede
pişirilir.

Afiyet olsun..

Hiç yorum yok: