7 Ekim 2013 Pazartesi

Şimdi Sizlerle Bazı Şeyleri Paylaşmanın Vakti Geldi :))

Yaklaşık 1.5 - 2 Yıldır Diyet Aleminin İçindeyim.. 

2 Yılda Yaklaşık 25 kg Kaybettim..

Bu Nasıl Mı Oldu..

Biraz Kolay.. Biraz Zor.. Birazda Maceralı Oldu :))

Herşey birşeylerin ters gitmesiyle başladı...

Sağlık..



2 yıl önceki Ramazan Ayında 2011 Yılında Mide Bulantısı ile geçen bir ramazan ayı.. Orda gayri ihtiyari 4-5 kg vermiştim..
Ama kış aylarına doğru biraz verdiklerim geri gelmeye başlamıştı..
2012 Şubat-Mart Aylarında yeniden kontrolu elime geçirdim..
Diyet yapmak istiyordum.. 
Kem Küm birşeyler yaptım işte..
Bu 
8 aylık dönemde benden 5 kg gibi bir rakam gitmişti..

Derken bende son 4-5 sene içindeki şiddetli sırt iç organ ağrılarına benzer şeyler oluyordu..
Özellikle soğuk hava yada cam kapı açıklığında yaz ayında bile bu ağrılarımı şiddetlendiriyordu..
Baltalimanı Kemik Hastalıkları Fizyoterapist'e gittiğimde , filmlerde tahlillerde birşey çıkmadı..
Kas Spazmı Olabileceği düşünüldü..

Sene 2012 Nisan..
Artık bu ağrılar dayanılmaz bir haldeydi..
Sonunda en yakın özel hastaneye gittim..
Tahliller,Filmler,Ultrasonlar Çekildi..
0.9 mm Safranda Taş var Dendi.. Ve ameliyat olunması safranın alınması gerektiği ve bu ağrılara o taşın neden olduğu söylendi..
İşte böyle başladı benim diyet seruvenim..
Ben ameliyat olmak istemedim..
Kendimce araştırmalar yaptım..
Korkuma Diyete bile girdim,Gıdalar yemekler bana dokunmasın diye..
Taşı eritebilirim düşüncesi ile bir sürü yazı ,makale,yabancı sayfalardaki yorumlar okudum falan filan..
Bazılarınıda uyguladım :) Ama siz bana bakmayın :)) Faydası olduğumu bilmem çünkü işler sonradan değişti :))
Ama şunun faydası oldu ki dualar çok edildi.. Ben çok gergin ve moralsizdim..

Samatya hastanesine gittim.. Orda bir tanıdığımız vardı.. Orda Sonuçlarımı Gösterdim.. Onlarda Ameliyat Ol Dediler.. Ben yine olmaz düşünücem dedim.. Halbuki ameliyat laproskopik kolay olacağı hep soylendi bana...
O gün samatya ve taksim çevresi,galata tüm tarihi yerleri gezdim.. Nisandı ve hava yağmurlu birazda soğuktu..
Ağrılarım yine şiddetlendi..
Vee...
Ogünden Sonra Diyet Macerasının gerçeği start verdi..

Diyet Olayına girmeden.. Tedavim konusunu bitireyim istiyorum..

2013 yazıydı...
1 yıl boyunca inanılmaz bir şekilde ağrım hiç olmamıştı nerdeyse,olanlarda hafif derecedeydi..
Öyle mide bulantıları,bitmek bilmeyen,uyutmayan ağlatan fenalaştıran ağrılar hiç olmadı.. Maşallah diyelim :))
Sonra bir gün Kayınvalidemlere gittik..
Tabii biraz diyete mola vermiştim..
Ağır gıdalar,nutellalar,çörekler,börekler,dolmalar yedim..
Biraz ağır geldi sanırım midem şişmeye başladı bende anlaşılmaz bir haller..
Artık bu durum araştırılmalı diye düşündüm..
Okmeydanı Eğitim ve Araştırma Hastanesine bir gece vakti gittim..
20 dk tüm işlemlerim yapıldı..
Tahlil,Usg vs.
Taş maş yok...
Herhangi safra taşına bağlı iltahaplanma yok..
Olmaz dedim bir daha usg ( ultrason ) giricem dedim..
Tamam dediler tekrar bakıldı..
Gaz buluyor karnınızda ama taş yok..

İçime Sinmedi..
2 Gün sonra İStinye Devlet HAstanesine Gittim..
Orda tesadüf çok sevdiğim bir Profestor Dr Genel Cerrahi :uzmanına Denk geldim..
Yine Kısa sürede usg ve tahlillerim yapıldı..
Ve yine taş görülmedi..
Usg bakan doktor belkide gastrit ülser reflu olabilir dedi..
Çünkü onun belirtileride safra belirtileri ile aynı olabiliyormuş..

Sonra tabii araştırdım.. 
Aslında çoğu belirtiler reflu,gastrit,ülser belirtileri idi..
Ara sıra mide yanmalarım oluyordu bunlar yaraya dönmuş olabilirdi..
Mide Asitinden Dolayı içerlerim ağrıyor hep derdim,o içerlerim göğüs kafesinin olduğu yerin olduğu kısım zaten mide idi..

Mide Asidi azaltıcı ve mide çiğneme tabletleri kullanmaya başladım..
Anladım ki sıkıntı mide imiş..
Dikkatli beslenmek,stresten uzak durmak,mayalı gıdalar yememek ,asitli içecekler içmemek gerekiyormuş..
Mide deyip geçmeyin.. İnanın ilerleyince çok şiddetli dayanılmaz,uyutmaz ağrılara neden oluyor..

Şimdi mide için bir tedavi olmam için kendime zaman ayırmam lazım..

Bu dönemde midemi yormamaya dikkat ediyorum..

Eğer ki ağır gıdalar,ekşimiz gıdalar,mayalı gıdalar yersem bu şiddetle geri dönuyor...

Hee bu arada bu hastalık bana kilo verme olarak geri dondu..

Hastalık ve ameliyat korkusu :))  Her kotulukte bir hayır var derler ya...

Eğer ben hastalık ıle sınanmasaydım bu diyet işine hala daha girmemiştim :))

Bu Reflü,Gastrit,Ülser Hastalığı hakkında bilgisi olan ,yaşayan arkadaşlar varsa onlardanda bilgi istiyorum..Yaşadıkları,Belirtileri ve tedavileri,dikkat ettikleri hakkında..


İşte böyle başladı benim diyet maceram...

Bir dahaki yazımdada Zayıflama Sürecimden bahsedeceğim Sizlere :)))

Bekleyin Beni :))

Herkese Tüm Okuyucularıma Sevgiler :))

50 Bedenden 44 Bedene Yolculuk... ( Şimdilik ) :))

Hedef 38 :)



2 yorum:

Nilgün Komar dedi ki...

canım ne kadar güzel bir başarı bu.. zayıfladığın için demiyorum hep istediğin birşeyi sonunda azmettin ve yaptığın için diyorum.. tebrik ederim.. sağlık herşeyden önemli.. sevgiler.. ♥NK

Adsız dedi ki...

Çok geçmiş olsun canım peki 0.9 mm taş nasıl yok oldu.Sanırım ilk teşhiş yanlış konulmuş.Benimde de safra kesemde büyük taşım var.Tesadüfen usg'de fark edildi benimde sırt ağrılarım oluyor arada ama safrayla alakalı değil kilodan canım bende 111 kilo ile başladım şuan 103'üm geçem yıl mide ağrılarım gaz şişkinlik problemiyle safradan şüphelenip doktora gittim taş büyümüş ama doktor almamakta ısrar ediyor kilo vermemi söyledi sonrasına bakacağız.ilk teşhiste bana da acil aneliyat denilmişti ama sorun çıkarmıyorsa beklemek daha doğru çünkü onun görevini karaciğer üstlenecek ve eskisi gibi o lmayacak hiç bişey.