14 Mart 2008 Cuma

Mahlepli,Zencefilli Sandeviç Ekmekler


Köfte patatesim fırında pişti Ve sandeviç ekmeklerimden bir sandeviç hazırladım...


Köftemi teflon bir kalıba yağlayarak dizdim patateslerimi dilinledim üzerlerine yağ gezdirdim.Tuz serptim .200 derece pişirdim...
1 paket kuru maya ile 3 yemek kaşığı şekeri bir kaba koydum...


Üzerine 1 su bardağı ılık süt ekledim...Karıştırdım.1 tatlı kaşığıda tuz ilave ettim...


3 yemek kaşığı dolusu yoğurt koydum.Üzerine 1 tatlı kaşığı dolusu mahlep ve 1 tatlı kaşığı dolusu toz zencefil ekledim...



1 su bardağına yakın sıvıyağ koydum...
Daha sonra alabildiği kadar hamur kulak memesi kıvamına gelecek kadar yaklaşık yarım kg.dan biraz fazla un koydum...

Güzelce yoğurdum ve 1 saat mayalandırdım...
Cevizden biraz daha büyük parçalar aldım hamurdan ve yuvarladım yağlı kağıt kaplı tyepsiye dizdim.Arzu ederseniz siz kağı kullanmayıp,tepsiyi yağlayabilirsiniz... Ben üzerlerine yumurta sarısı yerine kızarması için yoğurt sürdüm...

Ekmeklerimizin pişmiş hali... Fırında 180 derecede önceden ıstılmış fırında yaklaşık 40 dk.piştiler..Leziz bir ekmekçikler oldular..Denemenizi tavsiye ederim...Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: