5 Mart 2008 Çarşamba

Muzlu Profiterol

1 su bardağı kaynatmış suya 125 gr.margarin koyulur ve eritilir.İçerisine 4 yemek kaşığı şeker ilave edilir.Daha sonra 1 su bardağı tepeleme dolusu un ilave edilir ve kısık eteşte hepsi yoğurulur...
Kaşıkla yoğurulmuş hamurumuza 4 adet yumurta ilave edilir ve Hamura yedilirir.

Bir sıkma tormasına hamur koyulur.Ve yağlı kağıt serili tepsiye cevizden küçük parçalar konulur...Gerçi ben sıkma torbasıyla güzel sonuç elde edemedim pek.Kaşıkla koysam daha iyi olurdu eminim :) Bidahaki sefere artık :)


Buarada Profitorol hamurun içine konulacak kremayı hazırlayalım...2 kahve fincanı şeker,2 yemek kaşığı un,2 yemek kaşığı nişasta,2 yumurta,1 paket vanilya iyice karıştırılır..
Karışıma 1 yemek kaşığı dolusu margarin ilave edilir.Ve en son 3 bardak su konulur hepsi pütür olmayacak şekilde karıştırılır.Ve kısık ateşte kaynatılır.Kaynadıktan sonra 10 dk daha karıştıra karıştıra kremamız pişirilir..


Pişen kremamız :)

Kremamızın Üzerine 2 adet biraz ballanmaya yüz tutmuş muz ekledim...
Ve blendir yardımıyla kremamıza karıştrıp muzları püre haline getirdim.
Şimdide Pofitolarollerimin üzerine dökeceğimiz sosu hazırlayalım.1 paket dr.oetker çikolata sosu yarım litre sütle pişirelim...
Pişen sosumuza 80 gr.lık paketlerde olan sütlü yada bitter çikolata ilave edelim ve sosun sıcağıyla erisin ve karıştırılsın...Ben evde bulunan başka bir çikolata koydum buarada....ama sos harika oldu...


Bu arada ben kremaları hazırlarken 160 derece 40 dk pişti ve kabardı profitorol hamurlarım.Yanlız kurusun iyice pişsin ve fırın kapağı hemen açılmasın yoksa söner profitorol hamurları...en aşağı piştikten sonra 30 dk.beklenmeli ve fırın kapağı açılmamalı...
Muzlu kremamızı resimde görüldüğü gibi bir krema torbasına doldurara ve herhangi bir uç takarak profiterol hamurlarımızı delerek kremamızı dışarı çıkana kadar içine enjekte edelim...

En son bir derin kaseye yığdığımız kremalı profiterol hamurlarının üzerine servis yapacağımız zaman hazırladığımız çikolata sosunu dökelim...Afiyet olsun

Hiç yorum yok: