16 Ekim 2011 Pazar

CEZERYE

Sevgili Senem Lezzetlibiseyler blogunun sahibi arkadaşım Eks Mutfak Akademisi Buluşmasında bizlere enfes gerçek cezerye tadında sunumuylada bizi cezbeden lezzetli cezeryeler getirmişti..Ben çok beğendim ve sizlerle bu etkinliğin lezzetli bir tarifini paylaşmak istedim.. Senem'e bu güzel tarif için çok çok teşekkürler :))
MALZEMELER:
  • 1 Kilo Havuç
  • 1 Su bardağı toz şeker
  • 1,5 Çay bardağı su
  • 4-5 adet dövülmüş karanfil
  • 1 Tatlı kaşığı tarçın
  • 1 Talı kaşığı Yenibahar
  • 1/2 çay kaşığı zerdeçal
  • 1/2 çay kaşığı zencefil
  • 1,5 Yemek kaşığı bal
  • 1 tatlı kaşığı Mısır nişastası
  • 1 yemek kaşığı su
  • 1 Su bardağı iri kırılmış fındık( Ceviz, Antep fıstığı da olabilir)
  • Yeteri kadar hindistan cevizi
YAPILIŞI:
    • Öncelikle havuçları soyup düdüklü tencerede 1,5 çay bardağı su ile 15 dakika pişirelim
    • Havuçları blenderdan geçirelim. Eğer pütürlüyse tel süzgeçten geçirmelisiniz.
    • Ocağın üzerinde havuç püresini pişirmeye başlayalım. İçerisine şeker ve baharatların hepsini atalım. Balıda katalım.
    • 20-25 dakika iyice suyunu çekene kadar karıştırarak pişirmeniz gerekiyor. bİraz zahmetlidir.Sürekli karıştırmak gerekiyor.
    • İyice suyunu çekince içerisine suyla açtığımı nişastayı da ekliyelim.
    • Karışım iyice macun kıvamına gelene kadar karıştırarak pişirmeye devam edelim.İyice koyulaştığı zaman ( kaşığı artık zor çevirirsiniz) içerisine iri iri dövdüğümüz fındıkları atıp karıştıralım.
    • Bir tepsiye hindistan cevizini bolca serpelim.
    • Üzerine karışımımızı serelim 1 cm kalındığında olacak birspatula ile düzeltelim üstlerini.Daha sonra bolca hindistan cevizini üstüne de dökelim. Kenarlarını düzeltelim kare şeklini verelim kesmesi kolay olur. Bir gün bu şekilde buzdolabında dinlenirseniz daha lezzetli olur. İstediğiniz şekilde dilimleyip servis edebilirsiniz.Bu arada şunuda söylemek isterim. Mutlaka benimde eksiklerim vardır ben hatırladığım kadarı ile yapmaya çalıştım her şeyi annemden öğrensem de zamanında bir yerlere yazmak aklımıza gelmemiş. Fakat piyasadaki abuk subuk içinde bisküvi ile yapılan adınada utanmadan cezerye diyenleri de kınıyorum. Bide bunları televizyonlarda program yapan aşçıların yapmasına hepten hayret ediyorum. Yapın efendim bu tarifi farkını anlayın .Afiyet olsun...
cezerye

7 yorum:

Unknown dedi ki...

Hımmm hımmmm bayılıyorum buna,açılıstakı bu resım mestetti benııı.Ellerıne saglık nefıs nefısss

Adsız dedi ki...

Harika görünüyorlar, ellerine saglik.

pembe kekik dedi ki...

Ellerine sağlık,nefis görünüyor.Çok severim cezeryeyi.Mersin ve Adana'da nefis cezeryeler satılıyor.Aynı onlar gibi görünüyor:)

LeylaK dedi ki...

oofff süper bundan yapıca harika. ellerine sağlık.müthiş olmuş bence.

Kahve Dükkanı'ndan sevgiler...

Unknown dedi ki...

ben bu harika lezzetin tadına bakma şansını yakalamıştım. ellerine sağlık birkez daha arkadaşım. gerçekten enfesti. tadı halaa damağımda:)

durutarifler dedi ki...

Nefisss görünüyor gerçekten.
Ellerine emeğine sağlık.
Sevgiler

SeneminYemekleri dedi ki...

Afiyet olsun nilayım ay sonunda tekrar yapıyorum denk gelirsen yeriz bol bol :)) kitaba koymayı düşünüyorum .Arkadaşlardan da yoğun istek geldi