24 Kasım 2009 Salı

Kivili Antep Fıstıklı Kek



Bu tarif tamamen kendimce uygulamam sonrasında çıkmıştır.Ve nefis bir kek olmuştur..Hani şöyle sıpır sıpır derler ya aynen ondan :))

Evde bol bol kivi vardı eee ben bunlardan bir kek yapsam diye düşündüm.Birde rengine uygun dövülmüş antep fıstığı vardı onuda ilave edeyim dedim..Sonuç hem şık hem lezzetli hemde harika..

Photobucket


Malzemeler;

3 yumurta
1.5 su bardağı toz şeker
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı süt
1 çay bardağı dövülmüş antep fıstığı
4 rondodan geçirilmiş kivi
5 yemek kaşığı süt tozu (Olmasada olur ben değişiklik olsun diye kattım,Dikkat kahve kreması değil süttozudur.)
2.5 su bardağı un
2 paket kabartma tozu
1 paket vanilya

Photobucket


Hazırlanışı;

Yumurta ile şeker iyice çırpılır.Ardından sıvıyağ ve süt eklenerek çırpılmaya devam edilir.Kivi ve antep fıstıkları ilave edilir.En son un,süt tozu,kabartma tozu ve vanilya katılarak kek karışımı homojen bir kıvama getirilir.Yağlanmış kek kalıbına kek karışımı dökülerek 180 derece fırında 40-45 dk.pişirilir.Afiyet Olsun..

3 yorum:

Yıldız dedi ki...

Merhabalar Meloş
bana mail gelince adresimi yazdım gönderdim ve 5. gün öğleye doğru Sinangil unlarım geldi ....
Bu arada Flor mar ürünleri sana hediye mi geldi ?
Sevgiler.........

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

evet cnm hediye geldi..Flormarın bloglara yönelik çalışmasından..

İnci Yemek dedi ki...

Meloşum ellerine sağlık kek süper görünüyor.
Mübarek kurban bayramın kutlu olsun canım sevdiklerinle beraber..