22 Aralık 2010 Çarşamba

Ponçik Kurabiye



Daha önce Sevgili Komşum Kübra Ve Duygunun Tariflerinden ve Sitesinden bahsetmiştim..
Kendileri yavaş yavaş siparişler alıyor hatta Kübracım kendine bir mağaza bile arıyor..
Sizlere arkadaşlarımın sitelerini tekrar hatırlatmak istedim..
Kendilerine bu yolda başarılar diler,Kübracımın bir tarifiyle başbaşa bırakıyorum..
Mutlaka Blog'larını Ziyaret Etmeyi Unutmayın Ve İzlemede Kalın :) 


http://lezzetlielleristasyonu.blogspot.com/


Ponçik Kurabiye,Bazılarınca adı perişan kurabiye,bazılarınca damla çikolatalı kurabiye..


Kahve Saatlerinize,5 Çaylarınıza yakışacak bir Tarif..


İşte Tarif:


MALZEMELER

100 gr margarin (eritilmiş yada yumuşamış)
1 su bardağı kavrulmuş fındık içi ( çok ufak parçalara ayırmadan fındığı ıkı parçaya bölmek yeterlidir.)
2 çay bardağı Cklt damla çikolata
1 paket vanilya
1 çay kaşığı kabartma tozu
1 adet yumurta
5 yemek kaşığı toz şeker
Un (kulak memesi kıvamından daha yumuşak bir hamur)

Hazırlanışı:


Margarin,toz şeker,yumurta karıştırılır.
Kabartma tozu,vanilya ve un eklenerek yoğurulur.
Hamur istenilen kıvama geldiğinde damla çikolatalar ve fındık eklenir.
Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopartılıp şekilsizce yağlı kağıt serilmiş olan tepsiye dizilir.
170C önceden ısıtılmış fırında 20 dk.pişirilir.

Hafif pembeleşmeden fırından alınır.Afiyet Olsun..

3 yorum:

kubraalagoz dedi ki...

canım çoooooookkkk teşekkürler.

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
arkadaşlarına başladıkları bu yolda çook başarılı olmalarını ve bol müşteriler dilerim.
Ellerine sağlık. Ben de perişan kurabiye olarak biliyorum ve tadını çok seviyorum.
Sevgiyle kal.

etamincikizlar dedi ki...

çok güzel görünüyo her türlü kurabiye severim denencek lezzetler arasında yerini aldı.. Ellerine emeğine sağlık. sevgiler.