20 Haziran 2011 Pazartesi

Pudingli Şeftalili Pasta

Photobucket

Evet bu tarif ben tatilde iken yine yayınlanacak :))) Büyük ihtimal ben güneş altında olacağım yayınlandığında :))

Bu lezzetli tarifi sevgili DAMAK TADI Gül Abla bizler için hazırlamıştı.. Hepimiz bayıla bayıla yedik..

Tarifini sizlerle paylaşmak istiyorum Gül ablanın tarifiyle..

Tarifin orjinaline ve yapım aşamalarına bakmak istiyorsanızda BURAYA TIKLAYINIZ Muhteşem Tarifleri var Bilginiz Olsun :))

Pudingli Şeftalili Tart

 

Malzemeler:

200 gr tereyağ
1 yumurta

175 gr şeker
1 paket vanilya
1 çay bardağı badem tozu (ince çekilmiş badem)
2 su bardağı un (az gelirse ekleme yapılabilir)

1 paket kabartma tozu

tepesi için kalem badem..(siz yaprak badem veya sade yapabilirsiniz)


Ara dolgusu:


1 paket dr.oetker vanilyalı puding
1 paket dr.oetker h.cevizli puding
(ben %30 daha fazla olan paketini almıştım.vanilyalı puding normal paketinde idi)
1 lt süt + 1/2 çay bardağı süt
5 adet olgun şeftali





Hazırlanışı:

Önce pudingler birbirine karıştırılıp sütü ilave edilip pişirilir.

Şeftalilerin kabukları soyulup dilimlenip pudingin içersine atılıp karıştırılıp ılınması beklenir.

Hamur için verilen tüm malzeme birbirine karıştırılıp yoğrulur.

Hamurdan büyük bir parça tepesi için ayrılır.

Kalan parça da yağlanmış kelepçeli kalıbın tabanına ve kenarlarına döşenir.
(ne kadar ince olursa o kadar iyi olur.)

Üzerine puding dökülüp masaya 1-2-3 defa vurulur.

Diğer ayrılan hamur da minicik minicik kopartılıp pudingin üzerine serpiştirilir.

Tepesine de bademler ekilip 175 c de yaklaşık 35 dk kadar pişirilir.Ilındıktan sonra kalıptan çıkarılır ve soğuk olarak servis edilir.Afiyet Olsun

3 yorum:

pelince dedi ki...

Dolgusu nefis gözüküyor,ellerine sağlık..

Zehra Gürgen dedi ki...

İyi tatiller canım, dinlenmene ve eğlenmene bak..Gülümün enfes bir keki,bunu denemedim bak iyi oldu listeye eklenmiş oldu.
Ellerinize sağlık ikinizinde..
sevgiler

Zehra Gürgen dedi ki...

İyi tatiller canım, dinlenmene ve eğlenmene bak..Gülümün enfes bir keki,bunu denemedim bak iyi oldu listeye eklenmiş oldu.
Ellerinize sağlık ikinizinde..
sevgiler