1 Haziran 2011 Çarşamba

Kaymaklı Pamuk Poğaça

Photobucket;

Güne başlarken muhteşem bir tarif hazırlamak ister misiniz?

Evde kaymak var bolca.. Ziyan olmasın bunu tüketemeyiz dedim.. Eee ne yapsam derken poğaça şeklinde deneyeyim mutlaka güzel olacaktır dedim .. Başladım evdeki malzemelere göre hazırlamaya..Sonuç Muhteşem..

Bu poğaça son derece yumuşak ve kıyır kıyır oldu.. Nasıl mı? Hani şu pastanelerden sıcakken alırız biraz yağlı olur ama ağızımızda erir gider,yağlı olsada lezzeti muhteşemdir.. Hee işte tam böyle bir tarif.. Mutlaka denemenizi öneririm.. Şahsen geliştirdiğim bu tarifimi ben çok beğendim..

Son not olarak'ta yumurta sevmeyenler ve kullanmayanlar içinde alternatif bir tarif oldu bu.. Size özel bir tarif geliştirmiş oldum :) Buyrun Tarifimize..

Kaymaklı Poğaça

Malzemeler:

1 bardak Süt
1 bardak Yonca ayçiçek Yağı
1 yemek kaşığı kuru maya
200 gr.Kaymak ( Marketlerde satılan tatlıların yanında ikram edilen kaymaktan )
500 gr.Un ( Yumuşak bir hamur olacak ortalama miktardır daha azda kullanılabilir )
1 yemek kaşığı toz şeker
1 yemek kaşığı mahlep
1 tatlı kaşığı tuz

İç Harcı için:

100 gr.Tulum Peyniri
100 gr.Yağlı Beyaz Peynir
Maydanoz

Üzeri İçin:

Galeta Unu

Hazırlanışı:

Süt ile maya eritilir.Yağ,,tuz,şeker,mahlep ve azar azar un ilave edilerek hamur haline getirilir.Hamur yumuşak ama ele yapışmayan bir hamur olacak halde hazırlandıktan sonra 15 parçaya bölünür ve beze haline getilirirek,30 dakika dinlendirilir.
Dinlenen bezelerin el dirseğiyle araları açılır.İçerisine maydanozlu peynir karışımından konulur ve yassı olucak şekilde üzeri kapatılır.Tüm bezeler bu şekilde yapılarak fırın tepsisine dizilir.Üzerine galeta unu serpilir. ( Yada bir tabak içerisindeki galeta ununa bandırılır)
180 derece önceden ısıtılmış fırında üzeri hafif pembeleşene kadar ( yaklaşık 20-30 dakika ) pişirilir.
Afiyet Olsun..





Photobucket

5 yorum:

pembecikolata dedi ki...

Tarifi çok sevdim:) Ellerinize sağlık...

mndlna dedi ki...

Poğaçayı çok severim ben, hele de taze taze yeni çıkmışken fırından. Yanında demlenmiş çay ve peynir domatesle. Ellerinize sağlık:)

Unknown dedi ki...

kahvaltıda mis gibi olurdu şimdi.ellerine saglık.

♥ŞANSLI♥ dedi ki...

Eline sağlık.Ben bu pağaçaya adından ısındım:))

blogmame.com dedi ki...

http://www.blogmame.com/2011/06/blogger-ve-blogspot-yarsmas.html


Blog Yarışmasında sizide aramızda görmekten mutluluk duyarız. Eğer bloğunuz birazcık olsun tanınsın istiyorsanız blog yarışmamıza katılın şimdiden iddalı üyelerimiz çoğalıyor...

Özellikle Davetlimsiniz...