21 Kasım 2011 Pazartesi

ŞERİTLİ POĞAÇA

IMG_0259

Bugün yine sizlerle müthiş bir tarifi paylaşmak istiyorum.. Sevgili Arkadaşım Funda'ya Ait..

Blogunu gezmenizi tavsiye ediyorum inanılmaz güzel tarifler içeriyor..

MALZEMELER:

1 su bardağı ılık süt
20 gr yaş maya
1 yumurta
1 çay bardağı sıvı yağ
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı şeker
3 su bardağı un
150 gr beyaz peynir
Susam

HAZIRLANIŞI:
Maya,süt ve şekeri karıştırıyoruz.Yağı ve yumurta akını ekliyoruz.Yumurtanın sarısını üzeri için ayırıyoruz.Tuz ve unu ekleyip yumuşak kıvamlı bir hamur hazırlıyoruz.Hamuru 1 saat sıcak ortamda dinlendiriyoruz.10 eşit parçaya ayırıp merdaneyle el biçiminde uzunlamasına açıyoruz.Peynir içini koyup bıçakla diğer ucuna 4 kesik atıyoruz.Rulo şeklinde sarıp şeritleri üste kalacak şekilde yağlı kagıda diziyoruz.Yumurta sarısı sürüp susam serpiyoruz.180 derece fırında pişiriyoruz.Afiyet olsun...

6 yorum:

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık canım çok güzel görünüyor.
bende artık bloğumda tarifler yayınlamaya başladım. beklerim:))

Unknown dedi ki...

bu cumartesi yapayım sizlere öptüm şekerim

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

nefis olmuşlar ellerine sağlık
görüntüsü harika
sevgiler:)

Unknown dedi ki...

Bu haftasonu kahvaltıda denerim ben bunu :)))

Unknown dedi ki...

Şekil çok guzel olmuş ellerıne saglık.

Unknown dedi ki...

Poğaçaların şekline bayıldııııım.
Kesimlikle denemeliyim.
Ellerine sağlık.
Sevgiler canım