3 Nisan 2012 Salı

Fransız Pastası Troşa




Değişik Bir Tarifle Geldim...
Benim canım arkadaşım Funda'ma Ait farklı bir tarif..

TRAŞO  FRANSIZ PASTASI.. Bir nevi bezelerden yapılan bir tarif..

Fundacıma Ellerine Sağlık Diyor,Tarife Geçiyorum Hemen.. Bu Arada Funda'nın blogunu Follow lamayı unutmayın :)

MALZEMELER:
6 yumurta akı
400 gr toz şeker
200 ml krema
100 gr beyaz kuvertür
100 gr bitter kuvertür
YAPILIŞI:
Yumurta akıyla toz şeker mikser yardımıyla çırpılır.Çemberin kenarları ve altı merengle sıvanır.Altına yağlı kağıt sermeyi unutmayın.Başka bir tepsiye kalan merengden çember boyutunda taban hazırlanır.Krema poşetiyle de küçük bezeler dökülür.140 derecede 15 dk. pişirilir.Fırında kuruması için bırakılır.Ganaj için 100 ml krema ile beyaz çikolata,yine 100 ml.krema ile bitter çikolata benmari usulü eritilir.Çemberde olan merenge beyaz ganaj dökülür.Dondurucuda bir süre bekletilir.Sonra taban yerleştirilir ve çikolatalı ganaj dökülür.En üste bezeler konulur.Buzdolabında en az 12 saat bekletilir.Afiyet olsun...

2 yorum:

Asiye VURAN dedi ki...

of bir dilim alabilirmiyim çok güzel olmuş ellerine sağlık sevgiler

Nergis Nisa dedi ki...

tarif çok ilgimi çekti,yapmak istiyorum fakat becerikli olmadığım için sanırım bazı yerleri anlamadım:
bir çember tepside kenar ve alttan oluşan bölümü,bir tepside çember tepsiyle aynı boyutta bir taban bir tepside de bezeler pişiriyoruz değil mi?
çok iştah kabartıcı bir tarif, çok karışık sormamışımdır umarım :)