29 Nisan 2012 Pazar

10 Dakikada Kolay Pasta Nasıl Yapılır?




Evde kalmış kekiniz var diyelim.. Bunu çok güzel bir pastaya çevirebiliriz...
Ben daha öncede 5 dilim kekimi difrize atmıştım.
Tatlı krizinde hemen çözüm müthiş lezzetli bir pasta yaptım.
İşte Tarifi:

Malzemeler:
5 dilim önceden kalmış kek (yada varsa evinizdeki hazır kek )
1 çay bardağı kuru üzüm
1 çay bardağı damla çikolata
1 çay bardağı süt

Kreması için:
1 poşet krem şanti
1.5 çay bardağı soğuk süt
Süslemek için:
Dondurulmuş meyva yada şekerlemeler

Hazırlanışı:
Öncelikle sütü bir tavaya alıp içerisine damla çikolataları koyup ocakta 2-3 dakika tutup içerisindeki çikolatayı eritiyoruz.
Dikkat edelim kısık ateş olsun yakmayalım.
Ocağın altını kapatıyoruz.
Diğer yandan bir derin kasede kek dilimlerini parçalıyoruz,ufalıyoruz.İçerisine üzümleri ilave ediyoruz.
Ardından sıcak eritilmiş sütlü çikolatalı karışımı keklerimizin üzerine döküyor ve kek ve üzümlerimizle harmanlıyor,iyice karıştırıyoruz...
Bir 18 cm lik pasta kalıbına karışımı bastırarak yerleştiriyoruz.
1.5 çay bardağı soğuk süt ile kremşantiyi çırpıyoruz.Kremamızı pasta kalıbındaki kekin üzerine yayıyoruz ve pastamızı buzdolabına 3-4 saat dinlenmeye alıyoruz.Çabuk olsun derseniz 1 saat difrizde bekletmek yeterli..
Dinlenen pastayı ters çeviriyoruz.Altta kreması üstte keki oluyor.. Arzuya göre süslüyor ve servis ediyoruz..
Afiyet Olsun..

5 yorum:

Unknown dedi ki...

Kolay ve nefis bır tat,ellerıne saglık canım.

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

mmmmmm mis canım
:)
ellerine sağlık...

Adsız dedi ki...

Tatlı krizi diye bişey yoktur bu şişman insanların kacış noktasıdır.Kek,pasta börek yemezseniz böyle bir krizde ortadan kalkar mehtap hanımcım.

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

Sevgili adsız:
Beni görmek değil birebir tanıyosunuz ismimi bildiğinize göre ki adım sitemde yazmıyor :)))
Belli ki sizde beni kıskananlar sınıfındasınız uğraşıyorsunuz..He ddurun öteki mesajınızada cevap vericem utanmıyorum yayınlıyorum bence siz utanın.bu arada bilişim suçları diye bir şey var dikkatınizi cekerim çat diye buulurum sizi şaşar kalır sizi deli ederim :)

Adsız dedi ki...

bence tatlı krizi diye birşey vardır ben daha 13 yaşında ve 43 kiloyum tam tersine zayıfım ama çok kez tatlı krizine girdim