30 Kasım 2012 Cuma

2012 AŞUREM





Malzemeler:
300 gr.bir gece önceden kaynatılarak ıslatılmış buğday
1 su bardağı haşlanmış nohut
1 su bardağı haşlanmış kuru fasulye
3 yemek kaşığı pirinç
1 çay bardağı haşlanmış mısır taneleri
8 adet kuru kayısı
3 adet kuru incir
1 çay bardağı kuru üzüm
1/2 çay bardağı kuş üzümü
500 gr. Toz şeker
3 adet çubuk tarçın ( Tarçınlar suda kaynatılıp suyu kullanılacak )
Üzeri İçin:
Hindistan Cevizi,Tarçın,Fındık,Ceviz,Badem
Arzuya göre dövülmüş antep fıstığı ve nar ile süslenebilir..

Hazırlanışı:
Öncelikle bir gece öncesinden ıslatılmış bakliyatlarımız iyice haşlanır ve suyu süzülür.
Ben kuru fasulye ve nohutu aynı kapta ıslattım ve aynı tencerede haşladım. Hiç bir sorun olmuyor hatta kolaylık oluyor.
Ve bir gece önceden bir taşım kaynatılıp suyunda bekletilen şişen buğdayların üzerine bolca su koyup tekrar iyice yumuşayana kadar haşlanır.Üzerine haşlanan nohut ve kuru fasulye eklenir.Pirinç ilave edilir.Yine haşlanmış mısır aşuremize katılır.Bu arada ne kadar su koyacağız dediğinizi duyar gibiyim.. Buğday bekleyince çok koyulaşıp su çekeceği için ben suyunu bol koyuyorum.Çünkü ertesi güne kastkastı oluyor.Ben onun yerine çok katı olmadan kıvamlı olması için bol su koyuyorum.Suyun kıvamı sanki çorba kaynatıyormuş yayla çorbası gibiymiş gibi olacak.İçindeki malzemeler karıştırırken kolay hareket edecek.En az 4 litre  su koymuşumdur.
Kuru meyvalardan kayısı ve incir ince ince doğranır.Bir tencereye alınır.Kuru üzüm ve kuş üzümüde ilave edilir.Biraz suda bir taşım kaynatılır ve suları süzülerek pişmeye yakın olan aşure tenceresine ilave edilir.Ben tarçın çubuklarını kaynatmadım.Direk aşure tenceresine attım ve piştikten sonra servis aşamasında içinden çıkardım.En son şekerimiz konulur.Ve tüm malzemelerle birlikte 30-40 dakika daha pişirilir.Ve ocağın altı kapatılır.Arzuya göre servis kaselerine doldurularak süslenir.
Şimdiden Afiyet Olsun :=)

6 yorum:

Minik Atölyem dedi ki...

benim aşurem senin aşureni geçeerrr:)
şaka bir yana harika gözüküyor cnm ellerin dert görmesin ,
Allah kabul etsin...

Sena Çeyiz dedi ki...

Çok güzel ya... ellerinize sağlık.

Deniz dedi ki...

Oh oh Allah kabul etsin, nicelerini daha yapmayı nasip etsin. Ellerine sağlık. Hindistan cevizini ben de beğeniyorum aşurede. Ama çoğu kişi katmıyor.
Sevgiler.

kış güneşi dedi ki...

Allah kabul etsin bu aşure ayında dualarınız kabul edilsin

esra yağız dedi ki...

ellerinize sağlık, ben göz kararı yapıyorum hep. koca bir tencere oluveriyor :))

Unknown dedi ki...

Ellerinize sağlık...