27 Mart 2009 Cuma

Cevizli Sütlü İncir Ve Kayısı Tatlısı




Nefis tatlımın son kalanları :) Arkadaşlarım çok beğendi..Fotograf çekmeye zamanım olmadan tükendi diyebilirim..Bunlarda elimde kalan 2 incir 1 siyah kuru kayısı :)Hallerine aldanmayın.İlk halleri daha güzeldi..Bunlar fotograf çekmek için kurtarabildiklerim.. :))


Malzemeler
500 Gr. Kuru İncir

500 gr.Kuru Kayısı (Siyah kayısı kullandım)
2 Su Bardağı (iri çekilmiş) Ceviz
1 yemek Kaşığı Tarçın
10 Yemek Kaşığı Şeker
1.5 Su Bardağı Su
2 Su Bardağı Süt


Hazırlanışı;
İncirleri ve kayısıları güzelce yıkayın ve incirlerin saplarını kesmeden yarım saat kadar, ılık suda bekletin.
İncirler ve kayısılar yumuşayınca, alt tarafından oyup delik açın.
Ceviz ve tarçını karıştırın. İncirlerin ve kayısıların içine bir tatlı kaşığı kadar koyun ve elinizde yuvarlayarak alttaki deliğin kapanmasını sağlayın.
Yayvan bir tencereye, sapları üste gelecek şekilde dizin.
Ayrı bir kapta süt ve suyu ısıtın şekeri ekleyerek eritin.
Sütlü karışımı incirlerin ve kayısıların üzerine gezdirin ve orta ateşte 30 dk. pişirin.
İncirler ve kayısılar sıcakken bir servis tabağına alın ve tencerede kalan sosu üzerlerine gezdirin. İyice soğuyunca, üzerine kaymak koyarak servis edebilirsiniz.


Not:Ben kaymakla servis ettim.Maalesef kaymağım tükendiği için kaymaksız resim çektim.Sizler mutlka kaymakla üzerinide antep fıstığı serperek servis edin..Ayrıca ben incir ve kayısıları aynı tencerede pişirdim.Arzu eden ayrı pişirebilir.

Hiç yorum yok: