21 Ekim 2009 Çarşamba

Kestane Krokanlı Ganaj Kubbe Pasta

Photobucket

Photobucket

Eşim Canım Aşkım'ın doğum günü idi Pazar Günü..Bende kendimce lezzetli bir pasta yaptım..
Photobucket


Kubbe Pasta Derin bir Kase İçerisinde yapılıyor..

Photobucket

Malzemeler;

1 adet kakaolu uno pastaban
200 ml.Süt Kreması
200 gr.Bitter Çikolata
100 gr.Sarelle Bitter Kakaolu Fındık Kreması
1 kutu Dr.outker karemelli Pasta Kreması
1.5 su bardağı süt (Pasta Kreması için)
250 gr.Kestane (fırınlanmış közlenmiş kabuklarından ayrılmış kestane)
1 su bardağı toz şeker
2 su bardağı su

Photobucket

Hazırlanışı;

Süt Kreması ufak bir tencereye alınır ve ocak orta ateşte kaynamaya yakın çikolatalar ilave edilir ve ocak kapatılır.Süt kremasının sıcaklığıyla çikolata eritilir.Ardından Sarelle Eklenir.Ve ganaj (süt kreması ve çikolata karışımı) pürüssüz olana kadar çırpılır ve soğumaya bırakılır.
Diğer taraftan pasta kreması ile süt çırpılır ve krema buzdolabına dinlenmeye bırakılır.
Toz şeker ve su kaynatılır.Kestaneler fırınlanmış közlenmiş kabuklarından ayrılmış olarak kaynamakta olan şerbetli suya atılır ve neredeyse suyunu çekene kadar 1 saat kadar pişirilir.Şeker sertleşmeye koyulmaya başlamıştır.Ocağın altı kapatılır.Kestaneler blendirdan geçirilir.(Biraz içerisine şerbettende ilave ettim)

Daha sonra pastabanımızın yarısı alınır.Streç film,aliminyum folyo yada yağlı kağıtla kaplı derin salata kasesi gibi bir kaba pastabanımız çukur kase şeklinde yerleştirilir.Pastabanın üzerine kestaneli krokandan,ardından çikolatalı ganajdan,en son olarakda karemelli pasta kremasından konulur.(Çikolatalı ganajdan 1 su bardağı kadar ayrılır,Süslemek için ise pasta kremasından ayırabilirsiniz)
Daha sonra pastabanımızın diğer yarısı çukur pastamızı kapatacak büyüklükte olacak şekilde kenarlarından kesilir ve çukur haldeki pastamızın üzeri kapatılır.Bu şekilde kubbe pastamız kaseyle birlikte en az 3-4 saat dinlendirilir.

Ardından pastamız servis tabağına ters çevirilir.Üzerine kalan ganajdan sürülür.Ve Arzuya göre kalan pasta kreması yada kremşanti ile süslenerek servis yapılır.Afiyet Olsun..

Photobucket

3 yorum:

İNCİ dedi ki...

Çok leziz gözüküyor cnm eline sağlık:)

Canım çikolata çekti valla pastayı görünce.
Bu arada mutlu yıllar:))))

Pembe Tatlar dedi ki...

Ooo canım eşinin doğum günü kutlu olsun...
Ellerine sağlık pasta çok orjinal olmuş...

akasyakokusu dedi ki...

Eşinin doğum günün kutlu olsun Sevgili Mehtap...
Ne güzel düşünmüş bana yazmışsın...Yorumlarımı onaylamadan öncüye mail yazdım...Tşk ettim kullandığımı ve çok beğendiğimi yazdım..
Sonradan seninyorumunu gördüm çok tşk ederim canım saol varol..Böyle güzel paylaşımlar oldukça sırtmız yere gelmez bizim...Öncü beni sağdan soldan sipariş vermekten kurtardı..İlk kez blogumda böyle bir öneride bulundum..ve memnunum arkadaşlarımda görsün denesin istedim..tekrar tşk ederim ziyaretinle memnun oldum yine beklerim...
Eşinle nice yıllara canım..