13 Aralık 2009 Pazar

Ballı Zencefilli Cevizli Muffin


Özbekistan'lı bir tanıdığımızın sürekli yaptığı bir kek vardı..Ama tarifini bilmiyordum.Aklımda tek kalan şey yumurta beyazı ve bal idi..Bende bu malzemelerden yola çıkararak bu kekleri yaptım.Ama tadı şahane oldu.Top kek tadından Hatta Pop Kek tadından farkı yoktu...Nedenmi Piştiktan sonra bazılarını ortadan ayırıp içerisine sarelle sürdüm bolca.Sonuç dayanılmayacak kadar muhteşemdi..
Malzemeler;
4 Yumurta Beyazı
3/2 Su bardağı Balparmak süzmebal
1 tatlı kaşığı Toz zencefil
3/2 Su bardağı Yonca Ayçiçek Yağı
1 su bardağı Sinangil Mantı Unu
3 yemek kaşığı Buğday nişastası
1 paket Dr.oetker Vanilya
1 paket Kabartma tozu
1 su bardağı iri kırılmış Ceviz içi
Servis İçin;
Arzuya Göre Sarelle
Hazırlanışı;
Yumurta beyazları köpük haline gelene kadar mikserde çırpılır.Ardından bal ilave edilir.Yavaşça çırpılmaya başlanır.Daha sonra,Sıvıyağ,zencefil,Un,Nişasta,Kabartma toz ve vanilya sırasıyla ilave edilerek yavaşca karıştırırılır.En son cevizler ilave edilir.Ardından
slikon muffin kalıplarına kek harcından kalıplarının yarısını geçecek şekilde konulur.180 derece ısıtılmış fırına verilir.Piştikten sonra istenirse arası kesilerek ve içerisine Sarella konularak servis yapılabilir.

7 yorum:

Küçük Sofra dedi ki...

Ellerine sağlık canım.

Ben de denerim inşaAllah, balı çok severim çünkü, tadını da merak ettim.

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Harika olmuş canım Hemde sarelleli. Ellerine sağlık canım.
sevgilerimle

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

Teşekkürler Tijencim.Çok Merci

Özlem E. dedi ki...

oyyyyyyyyy olsada yesem çok güzel görünüyor en kısa zamandadeniyecem:)))

Pembe Tatlar dedi ki...

Ball olması çok ilginç ellerine sağlık canım....

Sevil Şahin dedi ki...

tatlım sana mail attım bakarmısın bi

Işıl dedi ki...

sevgili rakibim başarılar dilerim