5 Aralık 2009 Cumartesi

Patatesli Labneli Poğça




Malzemeler;

200g labne peyniri
2 yumurtanın beyazı
2 yemek kasığı şeker
1 su bardağı ılık süt
1 su bardağı sıvıyağ
1 paket Kabartma tozu
1 paket Yuva Yaş Maya (42 gr)
1 tatlı kaşığı tuz
Alabildiği Kadar Söke Un


İç harcı için


3 adet Haşlanmış püre haline getirilmiş Patates
1/2 çay bardağı zeytinyağı
Karabiber,Pulbiber,Tuz

Üzeri İçin;

1 Yumurta sarısı
1 tatlı kaşığı sıvıyağ
1 tatlı kaşığı toz şeker

Hazırlanışı;

Hamur kabına ılık süt,şeker ve mayayı ekleyin kabarmasını bekleyin sonra içine yumurtanın beyazını sıvıyağı tuzu kabartma tozunu labneyi ekleyip alabildiği kadar un ekleyin çok yumuşak bir hamur olacak.Kapaklı bir kap içinde mayalandırın.Diğer taraftan haşlanmış patatesleri ezin ve baharat,yağ ve tuzunu ekleyin.Mayalanan hamurdan yumurta büyüklüğünde parçalar alıp elinizde açın.İçerisine patates harcından bolca koyun ve kapatın.Yağlanmış tepsiye dizin.Üzerine yumurta sarısı,yağ,şeker karışımını sürün.180 derece fırında üzeri kızarana kadar pişirin.Afiyet Olsun..

6 yorum:

karamel mutfak dedi ki...

oyy oy tam anne poaçası gibi olmuş ellerine sağlık.

Pembe Tatlar dedi ki...

Poğaça ve börek onlar olmazsa ben ne yapardım:))

Ellerine sağlık canım..

Unknown dedi ki...

bu güzellik karşısında pek söylenecek birşey yok.ellerine saglık.

Mimosa Café dedi ki...

diğer sitenize de yazdım buraya da yazayım :) patatesli poğaça harika. çok severim. ayrıca labneli hamur fikri de çok iyi. ben de geçenlerde yaptığım kiş hamuruna labne koymuştum harika oldu. yakında yayınlayacağım. sevgiler.

Adsız dedi ki...

ben derimki yuva maya ve yapanların ellerine sağlık

dincel özay dedi ki...

herşey harika yuva maya tşkr dincel özay yuva maya üyesi