25 Mart 2010 Perşembe

Peynirli Katmer Börek


Evet..Blogger'e yeni düzenleyici çok şükür geldi..Eski küçük fotograflardan kurtulduk..
Ama ben yine eski sistemi kullanıyordum çünkü çoklu fotograf yüklemesi yok..Ama bu seferki fotografım 1 adet olduğu için zorlanmayacağım :)) 

Birde Fotograflarımı bozmamak adına blog adımı aşağı kısma koyuyordum.Fakat hala emeklerimizi çalanlara karşı mecburen fotograf içerisinede yazı koymak zorunda kaldım..
  Peynirli Katmer Börek Yemek İstermisiniz? Tarif Şöyle..
 MALZEMELER:
Hamuru için:
3 yumurta
5 yemek kaşığı yoğurt
1 su bardağı Yonca Ayçiçek Yağı
2 su bardağı ılık Süt
3 yemek kaşığı sirke
1 tatlı kaşığı tuz
Aldığı kadar un
  Üzeri için:
1 adet yumurta sarısı
  Arası için:
250 gr. margarin
  Açmak için:
  2 su bardağı nişasta

 İç Malzemesi;

250 gr.Yağlı Peynir
  YAPILIŞI:
Hamur için olan malzemelerle hamuru yoğurun ve yarım saat dinlendirin.
Dinlenen hamuru 24 eşit bezeye ayırın.
Her bezeyi nişasta ile tatlı tabağı büyüklüğünde açın.
Margarini eritin ve bu açtığınız 24 bezenin 12 tanesine, erittiğiniz margarinden sürün.
Diğer 12 bezeyi margarin sürdüğünüz bezelerin üzerine kapatın.
Böylece 12 adet 2 katlı yufkamız oldu.
Bu 2 katlı 12 yufkayı, yine nişasta ile ayrı ayrı açın.
Erimiş margarin sürüp, bu seferde bohça şeklinde katlayın.
Buzdolabında yarım saaat dinlendirin.
Dinlenmiş hamurları tepsinizin büyüklüğüne göre, yine nişasta kullanarak açın ve yağlayın.
Açtığınız yufkaların uç kenarlarına, içine ufalanmış peynirimizi koyun.
Rulo şeklinde sardığınız hamurları, yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye sıralayın.
Böreklerin üzerine dilim şeklinde çizikler atın.
Üzerine az bir su ile açtığınız yumurta sarısı sürün.
180 derecede pişirin.Piştikten sonra rulo böreğimizi dilimleyerek servis edin.Afiyet olsun..

16 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık böreğin enfes görünüyor bir dilimde bana varmı koca
man öpüyorum...

Unknown dedi ki...

AĞZIMIN SUYU AKTI DERLER YA TOK KARNIMA BİLE AKTI YANİ.YUFKA AÇMAYI BECEREMİYORUM HAZIR YUFKA İLE DE BU MUHTEŞEM ŞEY OLMUYOR.SİZE AFİYET OLSUN.KEŞKE KOMŞU OLSAYDIK.

Federica Simoni dedi ki...

ottima questa ricetta!

kemalpaşatatısı.com dedi ki...

merhaba,
oldukça emek isteyen bir börek, ellerine sağlık canım..sevgiler.

Nilgün Komar dedi ki...

afiyet olsunnn...

umutluhayat dedi ki...

ellerinize sağlık çok güzel

FKH dedi ki...

ben bu tarihleri hep gece görmek mi zorundayın anlamıyorum yaaa..

afiyet olsun şimdiden herkese! offf yaaa

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Gece vakti canim cekti :) Ne kadar guzel gorunuyorlar, masallah. Ellerine saglik.

lezzettabağı dedi ki...

Pazar kahvaltım için katmer ararken size rastladım tarif çok güze eminim tadıda güzeldir.. bakalım zaman bulursam yapacağım.. Bloğunuzu izlemeye aldım bile fırsat buldukça okuyup yorumlarımı da ekleyeceğim.. Bende beklerim sevgiler ..

BİR Çay İÇİP KALKACAKTIK:) dedi ki...

ellerinize sağlık.hayırlı cumalar...

kalpkurabiye dedi ki...

katmer katmer katlandım canım ya harika görünüyor böreğinn..

ANNEMİNELİ dedi ki...

Çok çok güzel bir börek denemek isterim,biraz zor ama ne yapalım.Güzel şeyler zor oluyor.Ellerine sağlık.Sevgilerrrrr....

htttp://belguzarannne.blogspot.com dedi ki...

selam can ellerın sağlık nefıs sunum

umut dedi ki...

ellerinize sağlık süper görünüyor. teşekkürler

Adsız dedi ki...

Börege bayildimmm. Süper görünüyor, mutlaka deneyecegim. Ellerine saglik. Sevgiler.

eda dedi ki...

selamlar tesadüfen karsılaştıgımız blogunuz inanılmaz içten hazırlanan-sevgiyle kalınız-
yemekkahvekokusu.blogcu.com