3 Haziran 2010 Perşembe

ARPA ŞEHRİYELİ KURU MEYVALI SÜTLAÇ


Merhaba arkadaşlar tariflere etkinlikler ve yoğunluklardan dolayı biraz ara verdim biliyorum.Ama bi hızla tariflere geri dönüyorum.Bugünkü tarifim Barilla SMN tat merkezinde yaptığımız Çiğdem Tümer Hanımın Tarifi..Harika bir Lezzet mutlaka bu değişik sütlaçı denemelisiniz..

Buarada Green Park Hotel'de gerçekleştirilen CP Piliç Ana Sponsorluğunda Yemek Şöleni Yarışması Ödülümü kutlayan,mail atan,facebookta yorumlarını eksik etmeyen herkese teşekkürler..

Hemen tarife geçiyorum..Tarifte biraz şeker ve pirinç unu miktarı fazla geldiği için azalttım.

Malzemeler;

1 litre süt
1 çay bardağı Barilla arpa şehriye
1 su bardağı su
1.5 yemek kaşığı pirinç unu
1 su bardağından 1 parmak az toz şeker
1 çay bardağı kuru üzüm
4 adet kuru kayısı
4 adet kuru incir

Üzeri için ;
Tarçın ve Arzuya göre Şekerlemeler

Hazırlanışı;

Kayısı ve incirler küçük küçük doğranır.Süt bir tencerede kaynatılır.Kaynayan süte şehriyeler katılır ve sürekli karıştırılır.Bir kasede pirinçunu ve su karıştırılarak ayrıştılır.Kaynayan süte ilave etmeden sıcak 1 kepçe sütten alınır ve pirinunu karışımına eklenir.Yavaş yavalş kasedeki karışım tenceredeki süte eklenir.10 dakika daha karıştırılarak kısık ateşte kaynatılır.Daha sonra tozşeker eklenir.Biraz daha kaynadıktan sonra kuru meyvalar tencereye eklenir.2 dk daha piştikten sonra sütlaç kaselere paylaştırılır.Soğuyunca üzerine Tarçın ile süslenir.Soğuk olarak servis edilir.Afiyet Olsun..

7 yorum:

umutluhayat dedi ki...

çok değişik ve harika bir sütlaç tarifi bu tşekkürler

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

Mletem'ciğim muhteşem görunuyor.Bu arada sen benım izlememdeydın.adres mı degıştı.bakıyorum yoksun listemde.şimdi ekledım tekrar.sevgiler :)

Unknown dedi ki...

Canım o sütlaçtan tatmak isterdim
ellerine sağlık öpüyorum...

Unknown dedi ki...

meltem biraz geç oldu ama ödül için tebrik ediyorum seni.daha da çok başarılar bekliyorum senden

Nilgün Komar dedi ki...

tülinim; değişimizin adı Mehtap ve kısaca Meloş :)

değişiğim; tarif çok ilginç.. denenecekler arasına aldım..

gulsev dedi ki...

Farklı bir yaklaşım olmuş, hiç aklıma gelmezdi açıkcası. Ankara pilavı ve çorba haricinde arpa şehriye pek kullanmayan biri olarak :)
oradaki herkesin Eline saglık...

Aysultan... dedi ki...

Bende merak ettim canım:)değişik bir tarif:)
ellerinize sağlık:)))