6 Kasım 2010 Cumartesi

Bulgurlu Yayla Çorbası



Yayla Çorbasını ben yumurtasız olarak yapıyorum.Sevmediğim için bu şekli daha çok hoşuma gidiyor..
Bu sefer bulgurla yapmayı denedim.Bulgurun faydalı etkilerinden yararlanmak için pirinç yerine tercihim bulgur idi..
Ve içindeki kepekli köy eriştesi,nohut ve mısır ile tam bir vitamin deposu oldu.. Ayrıca güzel bir kış çorbası..

Malzemeler:

1 su bardağı pilavlık bulgur + 1 litre su
1 su bardağı haşlanmış nohut
1 su bardağı köy eriştesi
1 su bardağı mısır
1 kg.Yoğurt + 1.5 litre su
1 çay bardağı Zeytinyağı
2 Yemek Kaşığı Nane
1 tatlı kaşığı pul biber
Tuz

Hazırlanışı:

Derin bir tencerede yıkanmış bulgur ve su konularak haşlanır.Ardından Su ile ayrıştırılmış yoğurt ayran haline getirilirek yavaş yavaş haşlanmış bulgurlarımıza eklenir.Daha sonra erişte,mısır ve nohutta eklenerek 25-30 dk pişirilir.
Ocaktan almadan 10 dakika önce Üzerine saf zeytinyağı,pulbiber,nane ve tuz eklenerek karıştırılır.10 dk.daha piştikten sonra altı kapatılır ve sıcak olarak servis edilir.Afiyet olsun..

3 yorum:

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık canım,en sevdiğim çorbalardan bitanesi..
Yayla çorbasına ben de koymuyorum yumurta..
Bulgurla hiç denememiştim,ilk fırsatta denicem inş..
sevgilerimle..

Sevtap dedi ki...

Çorba olsun yeter.Sabah kahvaltı yerine,öğlen ve akşam her vakitte yerim.Ellerine sağlık.

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Corba sever olarak bu tarifi cok begendim. Aslinda soyledigin dogru, bulgur pirincten cok daha faydali. Ozellikle cocuklar icin guzel. Ellerine saglik.