4 Kasım 2010 Perşembe

Roberto Bene Tüm Türkiye’de Teknolojiye En Yakın Pırlanta Markası


Son Günlerde Pırlanta Sitelerini Gezer Oldum.. Tek Taşlara Merakım Sardı Diyebilirim:)) 
İşin içine birde bir hediye almam girince.. Çokta dışarıya çıkmaya vaktim olmadığı için internetten araştırmaya karar verdim.. Daha doğrusu kalıcı ve anlamına uygun farklı bir hediye arıyordum.. Klasik bir hediye olsun istemedim..
Neden anlamına uygun bir hediye.. Bunu şimdilik söylemiyeceğim :) Ama aradığım figür Bir Melek'ti.. Değerli olmalıydı..Ayrıca Kalıcı ve Hatırası Büyük..
Neyse öyle bir hediye ararken bu site ile karşılaştım.
Pırlanta Ürünleri kaliteli ve sertifikalı.. Üstelik Piyasaya göre uygun fiyatlara sahip..
Sizlerle paylaşmak istedim..
Evet istediğim hediyeyi bu siteden buldum :) Çok mutluyum :) Anlamına uygun..
Hemde iki kişilik anlamlı bir hediye..
Bütçeme uygun.. Ve pırlantalı bir ürün buldum.Hızlı bir teslimatlada elime ulaştı :)
Roberto Bene Yetkililerine bu nedenle teşekkür ediyorum..

Hem hızlı teslimatları için hemde benim istediğim şekillerde siparişimi hazırladıkları için..

Bugünlerde sizlerle ne kadar çok paylaşıyorum değil mi :) Alışverişlerimi..Yemeklerimi,Duyurularımı..
Aslında daha çok şey birikti fakat şimdilik bu kadar kafii sanırım :)

Şimdi Sizi Firmanın Tanıtımıyla Başbaşa Bırakıyorum.. Umarım güvenli ve hızlı alışverişimin sizler için anlamı ve faydası olur :)

Biz Kimiz?

Roberto Bene Pırlanta – Türkiye’nin Lider Pırlanta Sitesi

Bizler Roberto Bene pırlanta ekibi olarak pırlantayı esas işi olarak kabul eden bir kaç firmadan bir tanesiyiz. Pırlanta sevdası ile bütün dünyayı dolaştık. Honk Kong’dan , Bankoka, Antwerp ten, Afrikaya her tarafı gezdik. Sizlere iyi, güzel olan bir pırlantayı daha uygun fiyatlara sunmak için, kendimizi geliştirmek ve sizleri mutlu etmek için.
Yaklaşık 4. senemizde Türkiye’nin her ilinde tek Türkiye’nin değil Avrupanın her ülkesinde, Rusya da, Azerbeycan da, Kazakistan, Özbekistan, Japonya da binlerce müşterimizin %99′u bize teşekkür etti, gülümsedi ve güvendi. Bizde bu müşterilerimizin bize olan güvenlerinin bizim en büyük sermayemiz olduğunu unutmadık. Onları aradık her zaman hatırlarını sorduk, iyi ,kötü günlerini paylaştık.
Sadece müşterilerimiz değil medya da bu samimiyetimizi takdir etti. Hurriyet gazetesinden, Vatan gazetesine, televizyon kanallarından, dergilere herkez yayınladı. Hepsinden teşekkürler aldık.
Bunun dışında sektör içerisinde takip edildik. Hoşumuza gitti :) ) Senelerin mücevher firmaları sayfanızı sayfa sayfa gezmesi hoşunuza gitmezmi …
Şu anda 25 Milyonluk internet kullanıcıları içinde varmak istediğimiz hedefe az kaldı…
Bizlere tüm sorularınızı iletin, telefon açın , mail atın…. Bizler sizleri hep dinleyeceğiz. Yardım etmeye çalışacağız.
Peki bu Blog ta ne yapacağız ?
Bu blog sayesinde sizler soracaksınız, bizler cevaplayacağız. Normal bir web sitesi tek taraflı iken bloglar çift taraflıdır. Sizler dilediğiniz gibi yorum yapacaksınız. Özgürce …
Roberto Bene’yi kim kurdu ?
Roberto Bene’yi Engin Ben ve Berkay Altunbay kurdu….
Kurucuların Hedefleri Nelerdir ?
Müşterisini en üst seviyede mutlu etmek,
Dürüst olmak,
İyi olmak,
Pırlanta dendiğinde Tüketicinin aklına gelen ilk isimler arasında yer almak,
Müşterisine sunduğu pırlantanın kalitesini detaylı anlatmak ve bilinçlendirmek,
Roberto Bene Pırlanta markasını daha büyük kitlelere yaymak ve bunu yaparken servis kalitesinden ödün vermemek,
Kendini, tüm çalışanlarını geliştirmek, teknolojiye ayak uydurmak, öncü olmak,
Var olan sistem içinde değil kendi geliştirdiği sistem içinde yer almak, farklı düşünmek,
Sektör içerisindeki ana kanalların tedarikçisi olmak
Kimberley sürecine %100 uymak

Bize nasıl ulaşabilirsiniz ?
Arayın … :) ) 0 212 528 90 40

Sektörel bir dergi olan Altın Dünyasında yayımlanan Röpörtaj
Roberto Bene tüm Türkiye’de teknolojiye en yakın pırlanta markası




Roberto Bene Pırlanta’nın (http://www.robertopirlanta.com/) kurucu ortaklarından Pırlanta Uzmanı Berkay Altunbay ile kısa bir söyleşi yaptık. Son günlerin trend satış kanalı olan internet tüm sektör içerisinde firmaların başarmayı arzu ettikleri bir konu oldu. 6 sene önce Engin Ben ile beraber çıktıkları bu yolda neler yaşadılar.Niçin farklı bir yol denediniz ? Pırlantayı internet üzerinden satmak insanın kulağına zor bir iş gibi geliyor ?

Evet kolay da değil. Bu kadar pahalı lüks kategorisinde sayılan kadınların hayalini süsleyen onları heyecanlandıran bu parlak, beyaz taş’ı internet üzerinden satmak farklı teknikler gerektiriyor. Biz bunları deneye dene ye artı eski e-ticaret tecrübelerimize de üstüne ekleyerek ilerledik. Artık E-ticaret bir trend. Ancak önemli olan bunu şimdi değil 10 sene önce görebilmek ve bu konuda yatırım yapabilmek çünkü artık yolun yarısında yüzlerce sitenin içerisinde adım atmak çok zor. Bu konuda fiziksel dünya da bir marka olmak çok büyük avantajlar sağlamaz. Aksine dezavantajlarda sağlayabilir çünkü marka olmanın bedeli fiyatınıza da yansıyacaktır. İnternet müşterisi araştırmacıdır. Okur, gezer, araştırır, inceler günlerini verir, sabırlıdır. En sonunda ise bütçesine en uygun en kaliteli pırlantaya odaklanıp ona ulaşmaya çalışır. Sizde bu esnada sabırla doğru strateji ve analizler yaparak müşterinizi mutlu edecek yolları onların önüne sererek beklersiniz.
E-Ticaret Roberto Bene’yi nereye götürür ?

Vizyonunuz ne kadar genişse oraya kadar gidersiniz. Buradaki vizyon kelimesinden de firmalarda asılı olan vizyon misyon tabelalarını düşünmeyin. Bunlar yazılır ama genelde yapılmaz. Bizim hedefimiz belli biz bu yolda ilerlemek için düşünen değil uygulayıcı olmak. Nereye götürür derseniz E-ticaret bizi Antwerp’e götürür, bizi orada taş’a daha yakın kılar, bu Türkiye’deki müşterilerimize de olumlu yansır. Pırlantacı meslektaşlarımıza da olumlu yansır. Biz paylaşmayı seven bir firmayız yeter ki sektörümüz büyüsün, yol alsın. Bu pasta o kadar büyük bir pastaki herkese yeter. Yeter ki etik kurallar içinde oynayalım. Ayrıca Amerika ve İngiltere pazarında paraken de anlamda bulunmak için bizim için çok önemli. Şu andaki pırlanta fiyat gücümüz buradaki firmalarla rekabet edecek güçte. Buna inanıyorum.
E-Ticaret ile fiziksel dünya arasındaki piyasa farkı nedir ?

E-ticaret ile fiziksel piyasa birbirinden çok ama çok farklıdır.Fiziksel dünyada müşterinizin bir tanıdığı vardır ve o kuyumcuya gider veya tavsiye ile gider. Yada bir caddede , alışveriş merkezinde yürür ve oradaki pırlanta mağazalarını inceler.2,3 bilemediniz 5 dükkandan fiyat alır ve karar verir. Internet üzerinden ise şekil çok farklı. Fiziksel olarak gezdiği mağazaları eğer internet üzerinde bir sayfa varsa gezer, sonra yüzlerce internet kanalından bilgi toplar, fiyatları karşılaştırır, kaliteyi karşılaştırır, hizmeti karşılaştırır bunları harmanlar ve bir karar verir. Bu bir denklemdir. Eğer bu denklemin değerlerinin ne olduğunu biliyorsanız 2+2 =2,1 dir. Yine sonuç 2 demek çok kolay değildir.

Ayrıca 20 milyon internet kullanıcısı içinde pırlanta ile ilgilenen herkes en azından Roberto Bene’ye bir kere uğramıştır. Roberto Bene internet içindeki ağların çoğunluğunda durmayı sağlar ve yüksek trafik sağlar. Bu açıdan kuruluşundan beri Türkiye’nin tüm illerinde bu kitle içerisinde bilinen bir isim marka olmuştur. Bu işlemi fiziksel dünyada milyon dolara yapamazsınız. İşte internetin farkı budur.
Peki yüzlerce pırlanta, altın takı satmaya çalışan internet sitesi var. Sizler nasıl bu konuda en bilinen yada en iyilerden biri olmayı başarıyorsunuz ?

Evet doğrudur yüzlerce internet üzerinden pırlanta satmaya çalışan firma var. Her gün bir tane daha artıyor. Ancak önemli olan bakış açısı burada. Yeni bir pırlanta sitesi fiyattan müşteriyi yakalamaya çalışıyor ancak çok büyük yanlış. Ben tecrübemi buraya yazınca da fark etmeyecek bu firmalar bunu yapmaya devam edecek. Bunun dışında önemli olan siteyi açmak beklemek değil ya da birkaç arama motorunda reklam vermek değil. Bu bir süreç. Biz bu süreçlerin hepsini sadece pırlanta değil eski e-ticaret tecrübelerimizde de yaşadım. Tüm bu yaşananlar tecrübe haznenize bir artı değer olarak yaklaşıyor. Ayrıca ortağımın işin en başında bırak I,H renk taşları biz D,E en yüksek renk taşlarla müşterimize en iyisini sunalım diye ısrar etmesi bizi konum olarak çok daha farklı yere getirdi. Bu kategorideki taş’lar bizi gerçekten iyi yerlere taşıdı. Kim “D” renk pırlanta kullanmak istemez ki. Üst renk pırlantalarda çalışmak bizi dünyadaki pırlanta network’ündede çok farklı üreticilerle bir araya getirdi. Öne geçmemize sebep oldu. Önemli olan aynı işi yapmak taklit etmek değil farklı olanı yakalamak.
Anladığım kadarı ile farklı olan yol alabiliyor ?

Aynen dediğiniz gibi farklı olan yol alabiliyor. Herkes alyans üretir, herkes tektaş üretir. Sektör içerisinde herkes her ürünün aynısını aşağı yukarı üretebilir. Olay burada hayata farklı bakabilmek, müşterinin ne istediğini, ne hissettiğini, neler koktuğunu, nelerden hoşlandığını bilmek. Empati kurabilmek. Onun gibi düşünebilmek. Artı taş kalitesinden ödün vermemek. Müşterinizi eğitmek ve ona pırlanta alma yolunda nelere dikkat etmesi gerektiğini göstermek. Eskiden florasanı bırakın müşteriyi kuyumcu bilmezdi. Şimdi müşterilerimiz biliyor.

Bu açıdan hiç taklit etmedik. Taklit eden kişi zaten sizin yaptığınıza odaklanır ve kendi önünü göremez. Bu çok tehlikeli bir bakış açısıdır. Her zaman her yerde dediğim gibi biz farklı olacağız, yaratıcı olacağız, yenilikçi olacağız.

300 lira 500 liralara sitenizi açarsınız, biraz reklam verirsiniz. Olay bu değil artık. Olay interneti en iyi şekilde bilmek, araştırmacı olmak, bıkmadan usanmadan makaleleri okumak ve internet üzerindeki tüm yan methodlarla nitelikli trafiği sağlamak.
Peki siz bu trafiği sağlıyormusunuz ?

Evet sağlıyoruz ve bu yolda her gün ilerliyoruz. Şu anda tüketiciye eğitim veren kırkın üzerinden sayfamız var. Müşterilerimize pırlantanın ne olduğunu anlatıyor. Fiziksel dükkanlar da bunu hissetmeye başladı artık. Düşünsenize eğitim veren sayfalarımızda bir kişi okuduktan sonra fiziksel kuyumcu dükkanına giriyor ve taşın X özelliğini soruyor. Şunu söyleyebilirim önümüzdeki sene arkadan gelen genç nüfusunda etkisi ile çok bilinçli bir tüketici geliyor. Artık hafif sarı orta karar pırlantaların devri bitiyor diyebilirim.


Veee Beğendiğim Tasarımlar ve sizlerle paylaşmak istediklerim..
http://www.robertopirlanta.com/pirlanta-tamtur-yuzuk-uclu-cazibe-YENI,PR-815.html

11 yorum:

Zehra Gürgen dedi ki...

Ahh bir tektaşım olmadı...
kocama bu yazıyı yollamalıyım :)

güle güle kullan canım..yada hediye kime aitse o güle güle kullansın :)

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
dilerim hediyeyi aldığın şanslı kişi en güzel günlerde sevgiyle kullanır.
Sevgiyle kal.

Rüya Sosyal dedi ki...

Harika paylaşım için teşekkürler. Roberto Bene pırlanta'yı çok yakından ve beğeniyle takip ediyordum. Sizin blogunuzda görünce zevkler konusunda hemfikir olduğumuzu görerek ayrıca çok mutlu oldum. Yeni yazılarınızı merakla bekliyorum..

Ahmet Duyar dedi ki...

Bende tektaş almıştım buradan eşime çok ilgilendiler sağolsunlar. Çok memnun kaldım

Nimet Yılmaz dedi ki...

Hiç görmemiştim Roberto Bene markasını. Gayet güzel ve şık tasarımları varmış. Şöyle bakınıp bazı kişileri dürtmek lazım bence :

Sevgi Erkan dedi ki...

Ürünler gerçekten harika görünüyor. Zen, Ariş, Atasay'dan şaşmıyorum genelde, ancak Roberto Bene'nin bazı ürünlerini gerçekten çok beğendim. Fiyatları da makul görünüyor. Site tasarımını yenilerlerse çok daha iyi olacak, zira ürünleri çok hoş görünüyor gerçekten...

yaren dedi ki...

sizi her konuda takip ediyorum zaten, bu paylaşımda benim için çok yararlı oldu. Annemin doğum günü yaklaşıyordu, ne hediye alsam diyordu. pırlanta gerçekten güzel bir hediye olucak. Hem de Roberto bene sayfasını gezdim gerçekten çok uygunmuş. Teşekkürler

YeMeK vAkTi dedi ki...

Meloşum gerçekten çok güzel bir site..teşekkürler

Unknown dedi ki...

evet çok güzel bir yazı olmuş ellerine sağlık. gerçekten çok aydınlatıcı bilgler sunuyorlar.

Ayşen dedi ki...

Gerçekten pek güzellermiş, almayı düşünüyordum bu markadan bir modeli, yazınız sayesinde kararımı değiştirdim ama markadan şaşmıyorum.

Şehnaz dedi ki...

yazınızı çok beğendim.Bizde evlilik öncesi bayabi araştırma yapıyor modellere bakıyoruz.
http://www.uzmantv.com/uzman/pirlanta-uzmani-berkay-cem-altunbay
epey yararlı bilgiler var.