8 Kasım 2010 Pazartesi

Fırında Mangal Tavuk Şiş



Merhabalar;

Hepinize güzel bir hafta diliyorum..
Kurban bayramından önce tavuk yemeklerine yer verdim..
İnşallah Kurban Bayramından sonra Et yemeklerine geçeceğim..
Malumunuz artık dışarıdan et almaya korkar olduk.. O kadar çok şey okuyor,görüyoruz ki.. Hiç bir et cinsine güvenimiz kalmadı..
Allahtan çok et sever biri değilim ben :) Aramıyorum :) Gerçi taze etten yemekler pek lezzetli olmuyor.Mutlaka eti dinlendiriniz kullanmadan önce 1 hafta.. Ciğerin Tazesi,Etin dinlenmişi makbuldur :)
Şimdi güzel tarifimize geçelim.. Bu tarifimi geçen hafta annem ve babam için hazırladım.Ve muhteşem ötesi oldu.. Hem lezzetli hemde görsel bir tarif.. Ayrıca çok pratik.. 
Hiç yemek bilmeyen bile bu tarifi yapabilir.
Bu tarifin marine malzemelerini tarifin en altında evinde mangal çeşnisi bulunmayanlar içinde hazırladım.Ordaki malzemelerlede yapabilir.
Lütfen Tarifin en alt kısmına marine malzemelerine bakınız..

Malzemeler:

1 kg.Kuşbaşı Tavuk Göğsü

Marinesi İçin ;

1 paket Knorr Mangal Izgara Çeşnisi
4 Yemek Kaşığı  Yonca Riviera Zeytinyağı
1 Yemek Kaşığı Yoğurt
1 Tatlı Kaşığı Biber Salçası

Yanına Izgara:

Çarliston Biber Ve Domates
Şiş Kürdan

Hazırlanışı:

Marine etmek için marine malzemeleri derin bir kasede karıştırılır.Kuşbaşı doğranmış tavuklar içine ilave edilip iyice boca edilir.Soslu Tavuklar 1 gece buzdolabında dinlendirilir.Ertesi gün tavuk etlerimiz şişe dizilir ve fırın tepsisine yerleştirilir.Yanına 4 parçaya bölünmüş domates ve biberlerde şişe geçirilerek ilave edilir.
Önceden ısıtılmış 250 derece fırında pişirilir.
Servis Sırasında Izgara Domates,biber ve Pilav eşliğinde sunulur.Afiyet Olsun..




Mangal Harcı Olmayanlar İçin Marine Malzemeleri :


4 Yemek Kaşığı Yonca Riviera Zeytinyağı
1 Yemek Kaşığı Yoğurt
1 Tatlı Kaşığı Biber Salçası
1 tatlı kaşığı kırmızı toz biber
1 tatlı kaşığı kekik
1 tatlı kaşığı pulbiber
1 çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı Kotanyi öğütülmüş sarımsak tozu yada 2 diş ezilmiş sarımsak
Tuz

Herkese şimdiden Afiyet olsun diyorum :)

4 yorum:

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık canım,hakikaten mangalda yapılmış gibi harika gözüküyor..
Dışarda et yeme konusunda harfiyyen katılıyorum..
Ama ben bir et severim :) İnşallah kurban sonrası yeni tarfilerini bekliyorum..
sevgilerimle...

YeMeK vAkTi dedi ki...

Ellerine sğalık meloşum nefis görünüyor eminim çokta lezzetidir

Unknown dedi ki...

çok güzel bir tarif.ellerine saglık.

ipek dedi ki...

Kurban bayramı öncesi tavuk çok iyi bir tercih. Valla süper görünüyor, ellerine sağlık.