20 Ağustos 2009 Perşembe

Ramazan & Kışlıklarım

Yorgun ve yoğun bir hafta geride kaldı..

Bu hafta kışlık yapma haftamızdı..Ve Ramazan öncesi hazırlık..

Geçen hafta kayınvalidemler kışlık yapmam için taze fasulye,barbunya,vişne ve turşu yapmam için salatalık turşusu almış pazardan..

Birde biri bana biri kendine 2 kasa yani 50 kg.domates almış..Menemen yada diğer adıyla domates konservesi yapmak için..

Tabii domates çok olunca yapmasıda o kadar zor.Tesadüf gittim o gün benimde tuzum bulundu menemen yapmaya..Menemen yani domates konservesi yapmak isteyenler için tarif gelecek..

Barbunya,fasulye ve vişnelerimide temizleyip buzluğa attım..Haziran ayındada bezelye ve çilek atmıştım kış için difrize..(Buarada taa kışın difrize attığım mantar ve karnıbaharlar bile duruyor bitirmek lazım :) )

Salatalık turşusuda hiç aklımda yoktu madem alınmış hemen kafama göre kurdum :) Tuttuda galiba :) Deneme ürünü gayet başarılıydı :) Kış gelsin Lahana Turşusu yapacağım böyle karışık acılı :)

Geçenlerde makarna yapalım diyordum bide onu yaptılar Sağolsun görümcem kesmiş bütün gün onları bayağı yorulmuş (Heyecanla pişirmeyi bekliyorum ev makarnasını çok severim)

Tarhana ise henüz mayası yapılıyor ekşimesi için..Onu yetiştiremedik mecburen ramazanda yapacağız..

Yine Ramazanlık Yufka ve Katmer yaptık Bol Bol..Difrize atmak için..Ramazan gecelerinde 1 er 2 şer ısıtarak yemek için..(İşin en zevkli tarafı sac üstünde pişirdim :) )

Anlıyacağınız çoook yorulduk...Bi yaprak sarması için yaprak ayarlamadım onuda ayarlıcam inşallah ve yaz sezonunu kapatıcam Allah'ın İzniyle..

Ramazan gelmeden işlerimizi halletmek iyi oldu..

Tüm İslam Aleminin Ramazan-ı Hayırlı uğurlu olsun İnşallah..

Ramazan-ı Şerif Geldi..Hoşgeldi..Bu Gece Sahurun ilk gecesi..

Herkese Selamlar..

Hiç yorum yok: